2176
Sök

Volvo 744 -89 startar inte på morgonen/när det är fuktigt ute.

50 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
Tjenare! Har ett problem med min 740! Skiten är väldigt svårstartad/vill inte starta alls på morgonen när det är fuktigt ute! Och han var svår på vägen hem idag också, regnat hela dagen men den gick igång efter 2-3 sekunder tugg.

Sist jag verkligen tog tag i det och försökte få igång traktorn så tog det ett tag, antar att den får soppa eftersom när den väl gick igång var den riktigt igensurnad och kunde knappt ge nån gas för då ville den dö. Var bara att åka ut och köra med den 10 minuter så gick den fint senare och startade prima!

Är en 89:a, b230f.

Men jag har en vild gissning på att det är fukten som spökar på nåt sätt. Någon som har en idé? Förlåt för den luddiga förklaringen. Undrar ni något är det bara att fråga! smile

Kika gärna in på mitt projekt!
745 16v Turbo
Vå Garage

1 450 Inlägg
10 oktober 2013
Sån va min också. Helt omöjlig att starta när de va fuktigt ute. Byt fördelar lock rotor och tänd kablar för ja bytte dom på min och då funka de klockrent sen

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

50 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
Sån va min också. Helt omöjlig att starta när de va fuktigt ute. Byt fördelar lock rotor och tänd kablar för ja bytte dom på min och då funka de klockrent sen

Har du också den motorn med spår i kamaxeln? Tändlägesgivaren vid kamaxeln eller vad man kan säga!

745 16v Turbo
Vå Garage

1 450 Inlägg
16 oktober 2013
Luuther skrev:
xVolvo240x skrev:

Har du också den motorn med spår i kamaxeln? Tändlägesgivaren vid kamaxeln eller vad man kan säga!

Nej de har ja inte

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

50 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
Luuther skrev:
xVolvo240x skrev:

Nej de har ja inte

Får väl testa med att byta tändkablar och något mer i fördelarn haha! Tack för hjälpen. smile Börjar bli lite frustrerande nu närt man behöver traktorn för att ta sig till bussen :p

745 16v Turbo
Vå Garage

Sök