VW Vento 1,8. -95. Startar inte! LÖST!

Nilsson83
23 oktober 2013 · 26 Inlägg

Nyligen köpt den bil jag trodde skulle bli en perfekt vinterbil sad

Den har gått perfekt, startat och inga som helst problem...fram tills i morse. Den har stått ett par dagar stilla (4-5) och går nu inte igång! Gjorde 2 försök utan lyckas, startmotorn går men motorn rullar inte igång.

Höll inne nyckeln kanske 5 sekunder utan lyckas. På andra försöket när jag körde startmotorn kom lite rök..såg ut som från högra sidan motorn sett inifrån bilen, därefter inga fler försök! Innan jag ställde bilen här inga som helst problem..

Kan det vara soppan? När jag parkerade bilen här stod nålen i början på det röda..och bilen står så den lutar lite åt vänster (bakifrån sett)

Jättetacksam för alla tips!! Jag måste verkligen få den att fungera sad

Senast redigerat av Nilsson83 (23 oktober 2013)

Lolloowh Volvo entusiast
23 oktober 2013 · 229 Inlägg

Hmm.. Låter som när min pojkväns vento tvärdog på motorvägen och sedan dess vägrade starta. Bensinen kom fram men den tände inte. Vi löste aldrig felet och han sålde den kort därpå. Hoppas att du får igång den och att det bara är ett litet skitfel! smile

Lycka är att ha en alldeles egen kantig Volvo!
"Tyskar ska brygga öl och fostra nazister - inte bygga bilar!"
Följ mitt 945 projekt här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=278767
Nilsson83
23 oktober 2013 · 26 Inlägg

Det var så pinsamt fel att jag inte ens vill säga det..men ni kan ju gissa ;smile
Får använda tråden om hon tjurar mer men hoppas inte det!

andreas_1996
23 oktober 2013 · 951 Inlägg

ingen bensin ?big_smile

Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Nilsson83
23 oktober 2013 · 26 Inlägg

andreas_1996 skrev:
ingen bensin ?big_smile

rollrollrollbig_smile
Jo...fast det konstiga var att nålen ändå pekade in i början av det röda, det lyste inte ens nån lampa? What ever, 19 liter senare startade den.

I början nu rycker den lite, tvekar lite på enbart 2ans växel...kan ha nått med soppatorsk att göra? Det verkar bli bättre nu i slutänden..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang