1959
Sök

945-92 bränslerelä fungerar inte efter urlyft av elcentral.

140 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Hejsan!
mitt bränslerelä har börjat krångla efter att jag skulle byta inredning i bilen, förarstolen var eldriven så jag lyfte ur elcentralen i jakt efter ett kontaktstycke att koppla mig till.
problemet är då att reläet slutat fungera som den ska göra, när jag vrider på tändningen så låter inte pumpen alls, men vrider jag sakta tillbaka i ett specifikt läge mellan "läge1" och "läge2" så slår pumpen till som den ska göra innan man försöker starta.
allt annat verkar fungera i bilen som det ska göra men inte reläet... när pumpen slår till i det specifika läget så hoppar även tankmätaren till litegranna.
jordpunkterna vid båda A-stolparna är kollade, ström till och igenom säkring 1 verkar finnas då det blir liten gnista när man sätter dit säkringen, trycker man till ena plattan inne i reläet så går pumpen ända tills man släpper. verkar ju vara något med styrströmmen till reläet, men jag har som sagt kört helt bomfast och ber därför om hjälp smile
mvh kenny

140 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
felet hittat! har blivit ditsatt en tjuvkoppling på reläets jordning ifrån styrenheten som blev sträckt när elcentralen lyftes ur, vilket gjorde att kabeln såg hel ut men var itu inuti smile hoppas detta kan hjälpa någon annan stackare smile

Sök