3746
Sök

Volvo 850 -97 laddar ur sig hela tiden

81 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
Det började i vintras då batteriet var helt urladdat. Batteriet laddades upp. Och jag kunde köra en månad tills samma sak hände igen. Jag lämnade in bilen på verkstad. Den ena verkstaden sa att laddningen var dålig men att batteriet var ok. När jag lämnade in den något senare på Volvo sa dom att laddningen var bra men att batteriet var dåligt. Jag åkte med batteriet (biltema)  till varuhuset och dom kontrollerade det att det var friskt. Jag har fortfarande kvar garantin. Sen har jag kört hela våren och sommaren utan problem och utan att behöva ladda. Och för några veckor sedan så var bilen död igen. När jag fick starthjälp med att få igång bilen igen så laddade den runt 12.7-13.00 volt utan några förbrukare inkopplade. När jag laddade upp batteriet helt så laddade den ca 13.9. Men idag när jag kollade laddningen några veckor efter senaste batteriladdningen så laddar den endast 13.00 volt igen. Vad tror ni att felet ligger? Jag har kontrollerad att bilen inte drar någon tjuvström. Även om ett batteri skulle vara dåligt så borde väl bilen ladda som den ska?

21 761 Inlägg
28 oktober 2013
Mäter du spänningen på batteriet eller nere på generatorn?

81 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Jag mäter direkt på batteriet. Jag kommer inte åt att mäta vid generatorn. Jag ser inga öppna plintar att mäta på där.

21 761 Inlägg
29 oktober 2013
Du skulle även behöva mäta på generatorn för att se om det är rätt spänning där, det finns ju en möjlighet att någon kabel har dålig kontakt och att det är därför det visar dålig spänning på batteriet ibland. smile

Sök