3138
Sök

Audi a4 1,9tdi quattro 1998. fel glykol.

268 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Tjena. dumjäveln före mig har fyllt på med blåglykol i Audin. ska nu byta till röd. men hur ska man göra för att få det rätt. vilken slang ska lös och vars sitter dem. var ska jag spola. har också problem med att få upp den i temp tex 90 ska den stå på men den kan gå upp till 90 sen ner till 60 så så 70 så stannar den dära. vad i helsike är felet.

268 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
absolut ingen som kan detta eller?

94 Inlägg
30 oktober 2013
Dum fråga kanske ,men är det skillnad på glykol sort/färg ?

Äger ett V8 järn där allt är i gjutjärn så..... När aluminium finns i motorn vet jag att det är annorlunda glykol.

Vet ej hur Audis dislar har det men min egen -03 1.8T har problem med vattenpumpen (propeller lossnar) och byte av termostat kan vara ngt.

På min kärra lossas nedre kylarslang OBS sitter en metallbygel som låser fast slangen på anslutningen på kylaren.
Den dras loss åt sidan sedan får du rucka o bända försiktigt. Finns ett besvärligare sätt också ,tag bort fronten.......
m.m.

Har du kollat med felkodsläsare vad du får för temp tex.Det kan vara instumenteringen som spökar.
Senast redigerat av MustangFB1968 (30 oktober 2013)

268 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
jo. tempen är på 90. hela tiden. det är det som är det roliga. men på intrumenteringen visar det inte det.

Olika
907 Inlägg
30 oktober 2013
Det sitter en kran på framsidan på kylet du kan använda för att få ur kylvätskan.
Rekommenderar inte att ta bort slangarna från kylet, det är svårt att få det tätt igen.

Känn på båda slangarna till kylet så båda blir varma, blir de inte det är det dax att byta termostat.
Det sitter även 3 st glödstift i bakkant på toppen som hjälper till att få upp tempen, resistansmät och kolla så de är hela.

Mvh
Fredrik

268 Inlägg
30 oktober 2013
Trådstartare
jo men jag har en sådan felsöknings dosa man kopplar med Bluetooth som jag kör med i hela tiden. den visar då inget fel. den ska ju visa glödstift temp turbotryck laddning etc och det gör den.

94 Inlägg
31 oktober 2013
fredriq skrev:
Det sitter en kran på framsidan på kylet du kan använda för att få ur kylvätskan.
Rekommenderar inte att ta bort slangarna från kylet, det är svårt att få det tätt igen.

Känn på båda slangarna till kylet så båda blir varma, blir de inte det är det dax att byta termostat.
Det sitter även 3 st glödstift i bakkant på toppen som hjälper till att få upp tempen, resistansmät och kolla så de är hela.

Men då är frågan ,hur öppna denna kran utan att ta bort fronten ?

Olika
907 Inlägg
31 oktober 2013
MustangFB1968 skrev:
fredriq skrev:

Men då är frågan ,hur öppna denna kran utan att ta bort fronten ?

Det är inte så lätt men fronten är lätt att ta bort!

Mvh
Fredrik

Sök