4346
Sök

Defroster peugeot 206 CC -06

6 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
Defrostern har slutat fungera. ger endast ett minimalt blås. Vet att spjällen kan kärva på denna modell. På verkstan se de att hela motorn måste avlägsnas för att åtgärda och ville skinna mig på ca 25 000. Det borde finns enklare sätt attt åtgärda. Tilläggas bör att kupefiltret ej byttes på förra servicen.

Evildan
1 november 2013
NissanPatrol skrev:
Defrostern har slutat fungera. ger endast ett minimalt blås. Vet att spjällen kan kärva på denna modell. På verkstan se de att hela motorn måste avlägsnas för att åtgärda och ville skinna mig på ca 25 000. Det borde finns enklare sätt attt åtgärda. Tilläggas bör att kupefiltret ej byttes på förra servicen.

Får du bra flås någonstans?
Byt filtret, kan vara stopp där, inte ovanligt.

En Medlem
405 Inlägg
1 november 2013
Har du lågt luftflöde i alla övriga lägen? Inte bara när det blåser mot rutan (defroster)
Har du alltid dåligt luftflöde så kan det vara igensatt kupéfilter annars bör du som sagt kolla upp så att spjällen går fullt ut i sina lägen.

Annars så bör du av rent hygienskäl byta filtret, det är vidrigt med folk som sitter med blöta mögliga kupéfilter och låter det blåsa i ansiktet.
Senast redigerat av -matte (1 november 2013)

6 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
Det är bra blås i alla övriga lägen. Hur kommer jag på enkelt sätt åt spljällen utan att avlägsna motorn. Skulle även behöva beskrivning hur kupéfilter byts.

En Medlem
405 Inlägg
2 november 2013
Nu vet jag inte hur ingenjörerna har byggt din bil men på min bil ( mondeo 2001) så räcker det endast med att ta av handskfacket och så sitter alla tre ventiler samt ställdonen till vänster mot mittkonsolen.

Har du tur så behöver du inte heller göra mer men som sagt det beror på hur den är byggd, om du inte hittar något på internet (vilket jag inte heller gjorde) så införskaffa en hayens manual, de täcker allt man brukar behöva veta.

Angående kupéfiltret så ska det vara ganska lätt att byta. sätt på fläkten och kolla under huven om du kan känna draget och titta efter filter där, är det inte där så kommer det gömma sig under handskfacket.

Allt detta ska vara lätt att göra om man bara kommer ihåg att vara försiktig med alla plastdetaljer då dom är sköra och inte våldar något wink

6 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
Tack för hjälpen. Det löste sig. Efter att med mycket svårighet ha rivit ut hela innanmätet till handskfacket så kom jag åt spjällen och kunde åtgärda dem med lite trixande och 5-56. Kupefiltret fann jag dock inte där.

Sök