2924
Sök

HJÄLP !! Mercedes C200 kompressor W203 -00 automat !!

Power of changes
270 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Hej
Behöver hjälp med min bil.
Jätte konstig sak börjar hända med min Mercedes, Bilen var avställd under vintern och ställdes på när sommaren kom.
Efter ett tag märkte jag att vissa dagar tappar bilen effekt. Man känner tydligt när den inte har full effekt. När den inte har full effekt så går den jätte segt, när man trycker pedalen ända ner så det blir kickdown så tar det låååång stund innan den börjar komma upp i varv, MEN när den funkar så funkar den sjukt bra, trycker ner pedalen och kickdown så drar den iväg som ett jävla skott.
tillexempel när man vill göra burnout och bilen funkar som den ska så blir det världens jävla snurr på hjulen, men när den inte vill funka så trycker man på gasen och håller lite broms så varvar den upp till 2-3 tusen varv och bara låter inget händer, Jag blir GALEN på bilen

Problemet kan komma när som. Kan åka och handla och bilen funkar jätte fint. Startar igen och då går den segt :S

Snälla vet någon vad felet kan vara, tips vad som helst.
bilen har ny olja och all service är bra.

!! OBS !! BILEN HAR ALDRIG KÖRTS HÅRT NÄR MOTORN ÄR KALL !! OBS !!

Med Vänliga Hälsningar
Haris.S

Power 0f You

Power of changes
270 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
ingen som tror sig veta nått eller skulle gissa på att nått är fel ?

Power 0f You

1 Inlägg
25 juli 2012
Tjena!!

Ser att du hade exakt samma problem som mig? Hur har du ordnat dt problemet? Mejla gärna..
Vore jättetacksam!!smile

Power of changes
270 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
hej de va ett tag sen ja skrev sist, men har du löst ditt problem ?
FreshMode skrev:
Tjena!!

Ser att du hade exakt samma problem som mig? Hur har du ordnat dt problemet? Mejla gärna..
Vore jättetacksam!!smile

Power 0f You

Sök