6207
Sök

Volvo S60 Hjälp !!!!! Tickande..

Os Difuntos
1 822 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
inga gissnigar här tack utan bara dom som tror sig veta vad det kan vara. det e så här kompisen har en S60-01 som  "tickar" när en startas men när den kommer upp i varv så slutar "tickandet" och övergår till ett dovt tung ljud som genomsyrar hela ljudbilden i kupen. vad kan det vara?? jag sa kamremmen men den har bara gått 10000 mil. HJÄLP
Senast redigerat av baca (27 april 2007)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Fartygsingenjör
550 Inlägg
27 april 2007
De nya volvo 5orna B52 familjen använder sig av hydrauliska lyftare som vid start går torra och därför tickar lite innan dom fått smörjninng, säker på att det inte bara är detta ni hör? annars skulle jag rekommendera dig och posta denna tråd i antingen turboperformanceclub forumet eller jagrullar.se och deras forum då kunskapen där är mer inriktade på volvo maskiner.
Senast redigerat av wrapman (27 april 2007)

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

Os Difuntos
1 822 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
tackar..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
28 april 2007
Jo, de jag har hört å min egen erfarenhet är att Volvos motorer gärna tickar lite precis efter uppstart eftersom att oljetrycket inte är uppe utan de tar ett tag innan de kommer upp. Jag hörde de själv för bara några dagar sen på min 850 å blev livrädd men svärfar sa att volvos motorer e såna....har laddat på fullt å de e inga problem...! Lycka te!

En gång Volvo, Alltid Volvo

Sök