4855
Sök

Service av Öhlins till Volvo samt sänkfjädrar

265 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
hej!

jag ska inhandla ett par öhlins till volvon, men frågan är, vilka företag erbjuder sdrvice av dessa dämpare?
är det någon man skulle kunna göra själv? vad kostar det då?
Att renovera en dämpare till cross är inga problem så borde ju vara samma princip som till bil?

Andra frågan, kan man köra med sänkfjädrar till öhlins?

tack på förhand!

KHRacing
7 november 2013
tror det är KH Motorsport som servar i Sverige annars finner du infon på Öhlins sida

4 824 Inlägg
7 november 2013
MikkoHansen skrev:
hej!

jag ska inhandla ett par öhlins till volvon, men frågan är, vilka företag erbjuder sdrvice av dessa dämpare?
Att renovera en dämpare till cross är inga problem så borde ju vara samma princip som till bil?

tack på förhand!

du borde kunna lämna dom till vilken mc verkstad som hellst.

ja man kan ha sänkfjädrar på dom dämparna, hade det på den C70 jag hade för massa år sedan.
att tänka på när man byter fjädrar på dom är att man gör inte som vanligt utan man skruvar isär dom under ifrån.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

265 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
Christian S skrev:
MikkoHansen skrev:
hej!

tack på förhand!

du borde kunna lämna dom till vilken mc verkstad som hellst.

ja man kan ha sänkfjädrar på dom dämparna, hade det på den C70 jag hade för massa år sedan.
att tänka på när man byter fjädrar på dom är att man gör inte som vanligt utan man skruvar isär dom under ifrån.

hur mfnar du med att man skruvar isär dem underifrån?

Med vänlig hälsning,

4 824 Inlägg
8 november 2013
istället för att ta bort topplagringen osv som man gör när man ska byta fjäder på vanliga dämpare så ska man lossa skruven som sitter i botten på dämparen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

3 Inlägg
9 november 2013
Jag lör 60/40 sänkning på min 850 och det fungerar utmärkt, skicka dämparna till Öhlins själva i Karlstad det gjorde jag och blev toknöjd med service och engagemang.
Mvh Anders.

265 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Tack för svar!

Jag har en kille på mc service som servar dämparnabak.

hur fungerar dessa dämpare? hur känner man skillnad på 1 och 8?
stor eller liten skillnad?

Med vänlig hälsning,

3 Inlägg
9 november 2013
Känns väl som att läge 1 är vardagslunkmjuk medans läge 8 är mediumhårt, jag trodde det skulle bli betydligt hårdare eftersom Volvo påstår att läge 7-8 är "racelägen". Jag kör alltid i läge 8 men jag har det som ren entusiastbil på sommaren. Kör med 225-35-18. Är det en bruksbil skulle jag nog nöjt mig med att köra i ngt. mittenläge.
Mvh Anders.

265 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Mantaanders skrev:
Känns väl som att läge 1 är vardagslunkmjuk medans läge 8 är mediumhårt, jag trodde det skulle bli betydligt hårdare eftersom Volvo påstår att läge 7-8 är "racelägen". Jag kör alltid i läge 8 men jag har det som ren entusiastbil på sommaren. Kör med 225-35-18. Är det en bruksbil skulle jag nog nöjt mig med att köra i ngt. mittenläge.
Mvh Anders.

Okej då verkar de som att dem fungerar helt okej då smile
tack för svar! smile

Sök