Volvo s40 2.0T (chippad) dör när man gasar på!

Essji
11 november 2013 · 9 Inlägg

Hej, nu har jag haft detta problemet 2 gånger på 2veckor men aldrig innan. Första gången gasade jag ut från en rondell på 3an, så dog den bara mitt i svängen, inget hack eller annat utan precis som om jag hade vridit om nyckeln och belysning på instrumentpanelen blev något svagare. Sen även idag när jag va försenad till jobbet så stod jag vid ett rödljus och drog iväg och när jag varvat ut på 2an (cirka 5000 varv) så dog den på exakt samma sett... Har haft lite små problem att starta den på senaste i mellan åt, typ att batteriet inte har någon kraft alls, men efter 5-10 sekunder så startar den helt perfekt.. Ursäkta om jag är otydlig men kan inte mycket om bilar alls. Mycket tacksam för hjälp då jag är på G att sälja bilen hmm

Volvo S40 2.0T -01. Chippad med sportavgassystem och sportluftsfilter. Gått strax under 15000 mil, inga fel sen innan och inga lampor som lyser.

Senast redigerat av Essji (11 november 2013)

TL_Lifestyle Tekniker
11 november 2013 · 552 Inlägg

Kan vara vad som helst. Bränslepump, generator, batteri, vevaxellägesgivare, luftläckage, kamaxellägesgivare, luftmassamätare..

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Essji
11 november 2013 · 9 Inlägg

Okej... hur kan jag ta reda på va det är då? utan att en verkstad ska byta ut allt ...

TL_Lifestyle Tekniker
12 november 2013 · 552 Inlägg

Lämnar du in den på en verkstad så får dom ett humm om vad det är när dom provkör bilen sen är det massa tester som ska utföras. Jag jobbar på mekonomen och där tar vi 1300kr för en felsökning av detta slag, vilket är väldigt bra. Kan du inte mäta upp laddning, batheritest, bränsletryck, felkoder mm så borde du lämna in den. Med vänlig hälsning, Rasmus

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang