9937
Sök

Säljråd!!

1 354 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
Skulle vilja ha tips på hur jag gör när jag säljer bilen!

Har en Audi A3 2.0 Tfsi från -08 som jag nyss fick en infalld att kanske sälja för att istället införskaffa en Audi S3a!

Min fråga är då hur ska jag sälja den? Alltså ska jag gå till en bilfirma (typ Audi eller HK bil) eller ska jag be någon sälja den på uppdrag av mig? Privat har jag svårt att tro att jag får den såld då det inte är så lätt att få en bil för över 100 000 såld vad jag förstått.

Vore grymt tacksam för hjälp och svar!

8 308 Inlägg
13 november 2013
Hade försökt sålt den privat i första hand. Firmorna betalar ju inte så bra då dem lär gå med vinst.

Ett alternativ kan ju vara att leta på en S3 som står på firma och höra om dem tar A3'n i inbyte då den bör vara av större intresse och mer lättsåld för en firma så där kan man ju kanske göra en affär som kan vara vettig för alla inblandade.

1 354 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
Nej det var lite det som var mitt dilemma. Men alternativ två är det jag funderade mera på.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
15 november 2013
Det är helt upp till hur mycket du orkar joxa. Du får såklart mer pengar om du säljer privat, men du har ju alltid det bekvämare alternativet att gå via en handlare. Du själv får väga för och nackdelar med vad dina behov är. t.ex. nu är det vinter, så då är det ju inte lika aktuellt att behöva inhandla en sportbil, o andra sidan sätt så blir sportbilar billigare på vintern.

Titta omkring på blocket på S3:or som firmor säljer och om du hittar ett scysst exemplar så kan du kolla upp vad firmorna vill ha med inbyte. Då får du lite mer kläm på läget på den fronten.

1 354 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Eddy skrev:
Det är helt upp till hur mycket du orkar joxa. Du får såklart mer pengar om du säljer privat, men du har ju alltid det bekvämare alternativet att gå via en handlare. Du själv får väga för och nackdelar med vad dina behov är. t.ex. nu är det vinter, så då är det ju inte lika aktuellt att behöva inhandla en sportbil, o andra sidan sätt så blir sportbilar billigare på vintern.

Titta omkring på blocket på S3:or som firmor säljer och om du hittar ett scysst exemplar så kan du kolla upp vad firmorna vill ha med inbyte. Då får du lite mer kläm på läget på den fronten.

Gick till en bilhandlare och jag fick ett bra inbytespris plus att han gick ner en hel del tusenlappar i pris. Kollar jag runt på blocket så fick jag inte många tusen ifrån vad privatförsäljare vill ha för samma bil med snarlik utrustning och nästan lika låga mil. Men som sagt, en A3a är en dussinbil. Det är inte lätt att få så mycket för den som man egentligen skulle vilja smile Blir eventuellt affär imorn.

Sök