4328
Sök

S70 bluddrar vid gaspådrag

947 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
åkte till affären idag och när jag var klar där så ville inte bilen starta. Till slut hoppade den igång efter mycket om och men.. Dock så bluddrade den rejält och gasade man lite så dog den och sen var det samma visa igen. Men sen ville den ej starta alls. Blev bogserad och då gick det att få igång den, går bra på tomgång och när man ger gaspådrag lite i taget. Men gasar man fullt direkt så bluddrar den och vill dö. har kollat sladdarna till spridarna och prövat att dra ur dom med motorn igång en i taget men alla verkar funka. Kollade dock förra helgen på tändstiften, då var 2:ans cylinders (sett från växellådan) tändstift rätt bränt och luktade bränt. Vad kan vara felet?

det är en s70 99 lilla motorn på 126 hk.

Team VeboTrim
322 Inlägg
22 november 2013
Kolla soppapumpen. Låter som möjligt glapp.

Kolla även upp LMM. prova o koppla ur den när felen uppstår.

Team VeboTrim @ Facebook

947 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
går bra på tomgång så lmm borde de inte vara

Team VeboTrim
322 Inlägg
23 november 2013
850_GLT skrev:

Min gick som vanligt på tomgång men så fort man börja gasa så dog den/bluddra. Ryckte sladden till lmm o då gick den bättre. Köpte en ny. Problem borta.

Team VeboTrim @ Facebook

947 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
TurboAnton skrev:
850_GLT skrev:

Min gick som vanligt på tomgång men så fort man börja gasa så dog den/bluddra. Ryckte sladden till lmm o då gick den bättre. Köpte en ny. Problem borta.

va ut nu och provade att starta den och den starta direkt och gick som vanligt. Så verkar som att felet kommer när den blir varm

31 Inlägg
23 november 2013
850_GLT skrev:
TurboAnton skrev:
850_GLT skrev:

va ut nu och provade att starta den och den starta direkt och gick som vanligt. Så verkar som att felet kommer när den blir varm

Vad står din temp på? Om den går på tok för fett pga kass tempgivarsignal, styrdonet tror motorn är kall även när den är varm, så den fettar på med massa soppa och den får helt enkelt för mycket soppa varm därav pluddrandet. På tomgång är inte förhållendena de samma. Vad ligger varvet på?

947 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
tempen stod på mitten då den krånglade, varvet på tomgången ligger på 700 om jag inte minns fel, den är inte onormal iaf

Sök