3901
Sök

Mercedes E200 Automat drar 2 liter/milen, vad är felet ?

1 587 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
Ja som rubriken säger min kusins bil en mercedes e200 1996 årsmodell gått ca. 20k mil automatlåda drar 2 liter milen, och han märkte även att när den är kall och han varvar den så blir det lite avgassmällar.
Vad kan det vara för fel ?

1 587 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
Någon som kan hjälpa till lite eller har tips ?

Avstängd
1 031 Inlägg
1 december 2013
Börja med att göra en service, byt alla oljor, filter med mera både i motor och låda.

1 587 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
Runn WS7 skrev:
Börja med att göra en service, byt alla oljor, filter med mera både i motor och låda.

Redan gjort det, men automatlådan kan väl inte bidra till denna höga förbrukningen?

320 Inlägg
1 december 2013
jag hade läst av felkoder först, det behöver inte tända nån lampa för felkod ändå läggas som indikerar vad som kan vara för fel

1 587 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
ottorb skrev:
jag hade läst av felkoder först, det behöver inte tända nån lampa för felkod ändå läggas som indikerar vad som kan vara för fel

Han läste ut felkoder precis. Styrenhet till växellåda indikerar något fel.

320 Inlägg
1 december 2013
vad var det för felkod, exakt

320 Inlägg
1 december 2013
kan vara så att lådan lägger sig i limp home läge därför den drar så mycket

1 587 Inlägg
1 december 2013
Trådstartare
ottorb skrev:
kan vara så att lådan lägger sig i limp home läge därför den drar så mycket

Vad innebär det läget mer exakt, för bilen beter sig väldigt konstigt när man gasar fullt med den. Känns som den inte ger allt fullt ut liksom och den växlar segt och konstigt.. Bilen går bättre accelerationsmässigt när man halvgasar än när man gasar fullt med "kickdown"..

320 Inlägg
1 december 2013
det innebär att bilen är programerat så att man kan ta sig hem eller till verkstad för reparation, det kommer inte att bete sig normalt innan felet är åtgärdat

Sök