4854
Sök

Avtagbar dragkrok

1 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Förlåt mig om jag lagt denna i fel forum. Är alldeles ny medlem här. smile

Jag har en VW golf kombi -00.
Jag har besiktigat min bil, det jag fick 2:or på vad spindelleden vänster fram och dragkroken (den tjorvade).
Allt fixades, jag åkte för ombes. Och en ung kille ifrågasätter min dragkrok. Den låser fast och kan tas av, men den har inte en andra säkerhetslåsning. Detta är en äldre variant. Det är en dragkrok som har rött och grönt sträck vid "skruven". Handtaget skruvar du medsols för att få loss den och när den ska fast, skruvar du åt samma håll, sedan släpper du den och den klickar fast.

Men killarna vill inte godkänna den för att handtaget (den man skruvar) inte kan låsas på 2 sätt. Alltså att man kan dra ut handtaget och trycka tillbaka den vid den andra säkerhetslåsningen.

Någon annan som stött på detta problem, eller vet någon värdefull information.
Jag har varit på 2 verkstäder och de säger att den ska vara sådan och att den fungerar. Har tid på Toveks (de som har hand om VW) och ska få hjälp där. Men frustrerade och arga jag vill ändå pejla av med er. smile

866 Inlägg
27 november 2013
Är inte där en låsning i vredens centrum. Typ knapp som går ut när den är låst läge. Vad är det för märke på draget. Är draget godkänt till din bil och tillverkaren är godkänd i Sverige så ska den bli godkänd. Har du ett typintyg och en instruktionsbok (blad) till draget och funktionen på låsningen är som tillverkaren instruerar så kan dom inte underkänna  draget då det är godkänt en gång.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 december 2013
Precis som säger tekniknissen1, SBP inte kan underkänna en produkt från fabrik om den fungerar som den ska.
Ta boken med dig till nästa kontroll så att han själv kan läsa vad det står. wink
Glöm inte att be dom att återkalla den 2a du fick för det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

KHRacing
1 december 2013
Aakiraa skrev:
Förlåt mig om jag lagt denna i fel forum. Är alldeles ny medlem här. smile

Jag har en VW golf kombi -00.
Jag har besiktigat min bil, det jag fick 2:or på vad spindelleden vänster fram och dragkroken (den tjorvade).
Allt fixades, jag åkte för ombes. Och en ung kille ifrågasätter min dragkrok. Den låser fast och kan tas av, men den har inte en andra säkerhetslåsning. Detta är en äldre variant. Det är en dragkrok som har rött och grönt sträck vid "skruven". Handtaget skruvar du medsols för att få loss den och när den ska fast, skruvar du åt samma håll, sedan släpper du den och den klickar fast.

Men killarna vill inte godkänna den för att handtaget (den man skruvar) inte kan låsas på 2 sätt. Alltså att man kan dra ut handtaget och trycka tillbaka den vid den andra säkerhetslåsningen.

Någon annan som stött på detta problem, eller vet någon värdefull information.
Jag har varit på 2 verkstäder och de säger att den ska vara sådan och att den fungerar. Har tid på Toveks (de som har hand om VW) och ska få hjälp där. Men frustrerade och arga jag vill ändå pejla av med er. smile

Dubbellåsning satt på min 855 från 1994,, så att du har en "äldre" krok på en -00 tror jag mindre på.

dubbelkolla med din tillverkare samt med din lokala VW handlare först

Sök