Fjärrkontroll svarar ej till Saab 9-5 aero 01a

RBjorklund
27 november 2013 · 8 Inlägg

Hej mitt batteri tog slut i nyckeln för ett tag sedan och fick lite tid över på jobbet idag så jag köpte nya batterier (maxell) 1632 3V som det står att jag ska ha. Bilen är då en Saab 9-5 aero 01a.

Och nu när jag bytt till det nya batteriet i nyckeln så funkar det inte iallafall. Tryckt på upplåsning inuti bilen men får det inte till att funka. Bytte även i reservnyckeln för att prova om den funkade men det gjorde det inte heller. Vet att nyckeln inte är trasig då den blev sämre och sämre i batteriet under hösten.

Tacksam för svar!

Saab 95 Aero "Bluebird" (2001)
honda1 Isoleringsplåtslagare
1 december 2013 · 173 Inlägg

det står i instruktionsboken hur du gör

awdracing
1 december 2013 · 46 Inlägg

Kan ingen om Saab ska jag säga. Men detta hände mig iallafall  ibland går att låsa låst/låsa upp med fjärrstyr.

Men då plocka jag bort skal och testa hålla batteri på olika sätt men sen kommer jag på att man måste tryck hård på knappen för att få kontakt ge ut signal. ( Volvo v70 fas 1 )

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 december 2013 · 6 170 Inlägg

Kolla så att ringen som du sätter nyckeln i ploppar upp ordentligt när du tar ut nyckeln. Inte helt ovanligt att det samlas skit där nere i tändningslåset och att det kärvar så att ringen inte hoppar upp som den ska.

Detta gör att fjärrlåset slutar fungera alls utan man blir tvungen att låsa bilen med nyckeln tills man fattat att man ska knacka upp ringen tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang