ja se där tack för ett så perfekt svar tydligare går nog inte o va.... låter som man ska skippa bmw o satsa på 850 tdi´n står en p gården nu bara oleta en bra låda kvar.... omega dieseln får nog gå vidare till någon behövande tror jag nog......
nu e en volvo 850 tdi hemma på gården så nu lär man börja leta efter en lämplig låda då.... finns det olika automat lådor till d24an??? för det är väl den som passar???
därför att den sketna raka sidventils sexan har skämt ut sig en gång för mycket o har mer vevhus komp än avgaser o den toppar ca 60km på fullgas o dra ca 4 liter milen o axet är ju starkt bedövande då man sitter o funderar på om man glömt o lägga i växeln,så den blir bojsänke i stället......o diesel går ju billigt o mörrar så gött....
Angående pumpen så bör du kunna ta den ifrån en ifrån en Audi 100/A6 (gen 1) 115hk 2.5tdi. 850 motorn är en audi motor, 140 och 115hk varianterna skall i grund och botten vara samma, dock har 115hk motorn mekanisk pump!
tack christian jag behöver all hjälp man kan få o det där va kanon info ska kolla upp tipset el är inte min grej o det är ju lättare o dra en wire än ett ton med kablar....
Det bör finnas hjälp att få på många håll, Det börjar bli vanligt att montera de motorerna i exempelvis Äldre Volvos så det bör inte vara allt för svårt att genomföra! jag gillar konceptet med en Rod med diesel motor