2311
Sök

Passat 99a 1,8 t går pissigt efter motortvätt

17 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
Tja.. Tvättade bilen under huven häromdagen varpå den började gå illa, känns som den går på 3 cylindrar. Har kört tryckluft lite överallt där jag misstänker det kan blivit fuktigt, kontaktstycken mm. Skruvade även av tändspolarna och gjorde rent och blåste rent därnere, der var lite oljigt därnere men inge spår av vatten, Vet ej om den oljan kommit dit i samband med problemet men jag har inte haft nå direkt oljeåtgång när jag kollat stickan tidigare.. Bilen har stått i värmen nu 3 dygn men problemet kvarstår.
Någon som har nån ide vart jag inte fått torrt eller vart jag lyckats spruta in vatten eller vad som kan gått hädan i samband med motortvätten? Bilen gick som en klocka innan innan tvätten!
Tacksam om nån har nån ide..

Egen
277 Inlägg
4 december 2013
Jadu, kan kommit vatten var som å fördärvat, man ska helt enkelt inte motortvätta med vatten med tryck, de e nog. Bara på det igen, låtaöalla kontakter va av å torka upp, även styrenheter kan fått fan.

17 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
Har inte fått problem efter motortvätt någonsin på någon bil jag ägt och alltid tvättat på samma vis..
Tänkte om det var nån annan som fått liknande problem på samma bil/ märke och hade något tips om dem här var extra känsliga på något ställe eller så...

Sök