Funderar på en komplett sats från http://streetridepro.com/ De verkar vara seriösa iaf. Behövs regbesiktning.. mao sak man vara orolig för andra lite halvlagliga moddningar?
Mvh Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Om du reggar bilen i "normalt" utförande och sedan har luftfjädring vid nästa besiktning så ska det inte spela någon roll. Sen kan det ju helt bero på hur ny bilen är åxå. allt är lättare med gamla ök
Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.
är bilen helbilsgodkänd är det i princip bara att glömma om du ska få den laglig. Annars så ska vi bara se så att fjädringen fungerar som den ska. Luftfjädring ska inte vara några problem. Men detta bedöms ju från fall till fall så är svårt att säga exakt utan att se hur det ser ut.
Nej bilen som ska få luftfjädringen är en -94 så den lär väl inte vara helbilsgodkänd. Dock får vi se om ändå om jag klarar det... har planer på mer förändringar så det lutar nog emot att få igenom bilen som ombyggt fordon...
Har funderingar angående en hybridlösning...
/Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Istället för att göra en ny tråd så fortsätter vi på denna.
Jag ska montera luftfjädring på min w123a här framöver och den ska även reggas för motorbyte så kommer luftfjädring då att ge problem eller kan jag rent av få det inskrivet i papperen?
Kommer att bygga om lite på bärarmarna bak för att flytta stötdämpare så antar att det kan ställa till det men blir seriöst utfört.
Sen vad säger bilprovningen om bytta stolar? Kommer nog att använda mig av stolar från en nyare Mercedes. Även det seriöst byggt i original främre infästning och nya stadiga fästen bak