3094
Sök

Chevrolet Trailblazer 4,2 2002 konstigt motor ljud.

55 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
Hej, jag har haft min trailblazer I ett tag nu, men när jag skulle starta den nu på morgonen så gav motorn ut ett konstigt ljud, och jag har ingen aning om vad det är.
Bilen låter precis som den gör på videon.
http://www.youtube.com/watch?v=1a3PyevKOoo
den låter ganska mycket när man ligger 30-40 men kommer man upp runt 60-110 så hör man det knappt, man hör det lite dovt.
Förutom ljudet så verkar motorn att gå fel fritt.
Senast redigerat av Carlsson1994 (7 december 2013)

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 december 2013
Låter det likadant när du gasar i neutralen? Jag gissar att det inte gör det, låter som det är transmissionen som ger oljudet, tex pga brist på olja?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

55 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
ja, den ger I från sig samma oljud på neutralen. det är samma ljud när dem bara går på tomgång också.
Och jag vet inte om detta är sant men det verkar som att den låter mindre när motorn blir varm(are).

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 december 2013
Ok...Kan vara generatorns som ylar eller något annat "hjälpaggregat". Man kan hänga av remmarna som driver dessa o testa en kort (max 30 sek) stund. Observera att utan remmar så kommer en eller flera röda(?) lampor att lysa i instrumentpanelen (gissningsvis en röd för laddning...), dessutom lär inte vattenpumpen ha drivning, alltså: endast i teststyfte i max 30 sek.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

55 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
Jag kan testa det senare, måste flytta runt I garaget så att jag kan rulla in bilen. Blir lite kallt att stå och skruva utomhus.

55 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
När jag kommer och tänker på det så började det låta I går kväll när jag satte I 4 hjuls driften. sen hörde jag att det lät lite konstigt så att stängde av det och körde på bakhjulsdriften Och då slutade det låta.
Men nu var ljudet här på morgonen när jag startade med bakhjulsdriften.

55 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
sökt runt lite och skruvat lite här och var, och det vekar som att det kan vara tomgångs skivan, fick syn på denna video
http://www.youtube.com/watch?v=TTHuyq-IrKI
Och I detta fallet vare detta,
några tankar kring detta skall man införskaffa sig en sådan och testa att byta?

Vettemannen
7 december 2013
Carlsson1994 skrev:
sökt runt lite och skruvat lite här och var, och det vekar som att det kan vara tomgångs skivan, fick syn på denna video
http://www.youtube.com/watch?v=TTHuyq-IrKI
Och I detta fallet vare detta,
några tankar kring detta skall man införskaffa sig en sådan och testa att byta?

????

383 Inlägg
7 december 2013
Löprulle, spännrulle är ordet han menar.

55 Inlägg
7 december 2013
Trådstartare
Maffia skrev:
Löprulle, spännrulle är ordet han menar.

Precis, visste inte vad det hette på svenska så översatte direkt.
Tackar.

55 Inlägg
9 december 2013
Trådstartare
Nu vet jag vad det var! Det var servon som läkte olja.

Vettemannen
9 december 2013
Det är alltid bra att få reda på felet!

/Benny

Sök