5377
Sök

Caddy Diesel

3 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Min Caddy diesel 2002 turbo är fruktansvärt svår att få igång. När man slår på tändningen så måste ju glödlampan tända sig annars startar den inte och ibland får jag vrida nyckeln 50-100 ggr. Det låter som det är något i pumpen som slår till när det funkar, sitter det någon elstopp där som inte går tillbaks? När den väl startat så kan jag låta den stå i ca 10 min och den startar igen men står den längre så är det samma procedur.
Är det någon som vet vad en nållyftsventil (den spridaren med elstyrning kostar)
Är det någon som vet var tempgivaren på denna sitter på denna, jag tycker jag letat över allt på i motorn och under.

1 321 Inlägg
19 december 2013
diesel_500 skrev:
Min Caddy diesel 2002 turbo är fruktansvärt svår att få igång. När man slår på tändningen så måste ju glödlampan tända sig annars startar den inte och ibland får jag vrida nyckeln 50-100 ggr. Det låter som det är något i pumpen som slår till när det funkar, sitter det någon elstopp där som inte går tillbaks? När den väl startat så kan jag låta den stå i ca 10 min och den startar igen men står den längre så är det samma procedur.
Är det någon som vet vad en nållyftsventil (den spridaren med elstyrning kostar)
Är det någon som vet var tempgivaren på denna sitter på denna, jag tycker jag letat över allt på i motorn och under.

Spara tid och pengar, Kolla felkoder!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

3 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Har gjort det men det visar fel på nållyftsventilen och tempgivaren
men det har nog knappast med det att göra att den är svår att få igång för när nålytsventilen lägger av med jämna och ojämna mellanrum så går bilen bara över i något slags nödläge och går på förhöjd tomgång.
Men tack ändå

1 321 Inlägg
19 december 2013
diesel_500 skrev:
Har gjort det men det visar fel på nållyftsventilen och tempgivaren
men det har nog knappast med det att göra att den är svår att få igång för när nålytsventilen lägger av med jämna och ojämna mellanrum så går bilen bara över i något slags nödläge och går på förhöjd tomgång.
Men tack ändå

Kan helt klart ha med nålventilen att göra. Även kallad Mängdregler ventil, den känner av hur mycket/lite Bränsle bilen får. går bilen upp i temp som den ska?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

3 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Det är ju tydligen fel på tempgivaren också enl felkodsläsaren och det är det nog också för ibland går inte tempen upp alls enl instrumentet men oftast funkar det, jag köpte en ny tempgivare men hittar fa..... inte var den sitter har även varit under och kollat/P

Sök