3067
Sök

Hur tar man sig in i en E34 utan batteri :P

12 086 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#21
TBOC_Razor skrev:
Varför sätter folk inte en ctek med underhållsladdning på batteriet istället för att koppla ur batteriet ??

Ja, står bilen i en lokal med ca 50 andra bilar och alla ska koppla in batteriladdare blir de väldigt mkt sladdar och en grinig värd.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 januari 2009
#22
JapMax:
Lyckades du att öppna bilen?? hur??

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

501 Inlägg
19 januari 2009
#23
På min e34 så var det bara att stoppa in nyckeln i låset på förardörren och vrida om, då öppnades dörren, dock så gick det inte att öppna nån annan dörr, inte ens inifrån. men kommer man bara in i bilen så är att grönt tongue

OBS: Ironi

624 Inlägg
19 januari 2009
#24
samma som en del andra.. jag tar alltid ur batteriet vid avställning, men på min är det bara att vrida om nyckeln som vanligt?!inget centrallås dock.

who´s the man?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 januari 2009
#25
JapMax skrev:
TBOC_Razor skrev:
Varför sätter folk inte en ctek med underhållsladdning på batteriet istället för att koppla ur batteriet ??

Ja, står bilen i en lokal med ca 50 andra bilar och alla ska koppla in batteriladdare blir de väldigt mkt sladdar och en grinig värd.

Har ni alla samma värd ??

Är det någon "förening" eller något liknande ??


Isf kan ni ju köpa in typ tre laddare och sen utse någon som ansvarar för att varje bil blir laddad, dvs tex du får alla nycklar och flyttar laddarna var tredje dag eller något.

Alla behöver ju inte sin egen laddare bara för att underhållsladda tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
#26
Rquired skrev:
Roligt med folk som börjar klaga på Bmw direkt, det är ett minst lika svårt helvete att komma in i en V70 osv som dött. Men svenska avundsjukan...

På E34 kan man, eller kunde på vår gamla iaf, vrida nyklen hela vägen mot "låst" förbi ett litet motstånd som sitter där. Sedan vrider man runt hela vägen till "öppet" förbi samma motstånd och får på så sätt "med sig låskolven" runt.

Har för mig det var så vi gjorde när vi blev stående...

Och det första du gör är att hoppa på Volvo. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

12 086 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#27
TBOC_Razor skrev:
JapMax skrev:
TBOC_Razor skrev:
Varför sätter folk inte en ctek med underhållsladdning på batteriet istället för att koppla ur batteriet ??

Ja, står bilen i en lokal med ca 50 andra bilar och alla ska koppla in batteriladdare blir de väldigt mkt sladdar och en grinig värd.

Har ni alla samma värd ??

Är det någon "förening" eller något liknande ??


Isf kan ni ju köpa in typ tre laddare och sen utse någon som ansvarar för att varje bil blir laddad, dvs tex du får alla nycklar och flyttar laddarna var tredje dag eller något.

Alla behöver ju inte sin egen laddare bara för att underhållsladda tongue

Bilen står alltså vinterförvarad i en lokal full med andra vinterförvarade bilar. Han som äger lokalen hyr ut den på vintrarna som vinterförvaring, alltså är han min värd och alla andras tongue

Din ide med att flytta laddare var tredje dag känns omständig, och troligen helt orealistisk. Jag hade aldrig gjort jobbet och jag hade aldrig lämnat ut nyckeln tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 januari 2009
#28
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
Roligt med folk som börjar klaga på Bmw direkt, det är ett minst lika svårt helvete att komma in i en V70 osv som dött. Men svenska avundsjukan...

På E34 kan man, eller kunde på vår gamla iaf, vrida nyklen hela vägen mot "låst" förbi ett litet motstånd som sitter där. Sedan vrider man runt hela vägen till "öppet" förbi samma motstånd och får på så sätt "med sig låskolven" runt.

Har för mig det var så vi gjorde när vi blev stående...

Och det första du gör är att hoppa på Volvo. wink

Hehe jo, förlåt roll smile
Men det är ändå en bil som "alla" känner till.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 174 Inlägg
19 januari 2009
#29
gjorde samma sak med min opel.. kom aldrig in i den så bärgaren fick komma å köra den till svenskabil..

7 Inlägg
21 december 2013
#30
Lyfta på handtaget på passagerar sidan o vrida om åt fel håll

5 111 Inlägg
21 december 2013
#31
Det har han nog redan kommit underfund med att man skall göra...
För nästan fem år sedan. wink


7 Inlägg
21 december 2013
#32
Gjorde de nått om jag skrev?

Ungdoms Räser
425 Inlägg
21 december 2013
#33
Nog går det. Min E34 525 med urkopplad batteri gick både att låsa och låsa upp. Du får ju inget centrallås


12 086 Inlägg
21 december 2013
Trådstartare
#34
alain skrev:
JapMax:
Lyckades du att öppna bilen?? hur??

Du jag minns inte smile Jag fick ut bilen utan problem på våren så jag antar att jag löste det på passagerarsidan.
Det jag däremot minns är att bilen gick sönder (skrotad) 1 månad efter påställningen, så mycket för den dyra vinterförvaringen hmm


Sök