Hur tar man sig in i en E34 utan batteri :P

Germax
18 januari 2009 · 12 086 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Varför sätter folk inte en ctek med underhållsladdning på batteriet istället för att koppla ur batteriet ??

Ja, står bilen i en lokal med ca 50 andra bilar och alla ska koppla in batteriladdare blir de väldigt mkt sladdar och en grinig värd.

alain www.bimmerpower.org
19 januari 2009 · 3 995 Inlägg

JapMax:
Lyckades du att öppna bilen?? hur??

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Wee
19 januari 2009 · 501 Inlägg

På min e34 så var det bara att stoppa in nyckeln i låset på förardörren och vrida om, då öppnades dörren, dock så gick det inte att öppna nån annan dörr, inte ens inifrån. men kommer man bara in i bilen så är att grönt tongue

OBS: Ironi
guwib
19 januari 2009 · 624 Inlägg

samma som en del andra.. jag tar alltid ur batteriet vid avställning, men på min är det bara att vrida om nyckeln som vanligt?!inget centrallås dock.

who´s the man?
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
19 januari 2009 · 6 170 Inlägg

JapMax skrev:

TBOC_Razor skrev:
Varför sätter folk inte en ctek med underhållsladdning på batteriet istället för att koppla ur batteriet ??

Ja, står bilen i en lokal med ca 50 andra bilar och alla ska koppla in batteriladdare blir de väldigt mkt sladdar och en grinig värd.

Har ni alla samma värd ??

Är det någon "förening" eller något liknande ??


Isf kan ni ju köpa in typ tre laddare och sen utse någon som ansvarar för att varje bil blir laddad, dvs tex du får alla nycklar och flyttar laddarna var tredje dag eller något.

Alla behöver ju inte sin egen laddare bara för att underhållsladda tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
TurbOla Reservdansk
19 januari 2009 · 6 271 Inlägg

Rquired skrev:
Roligt med folk som börjar klaga på Bmw direkt, det är ett minst lika svårt helvete att komma in i en V70 osv som dött. Men svenska avundsjukan...

På E34 kan man, eller kunde på vår gamla iaf, vrida nyklen hela vägen mot "låst" förbi ett litet motstånd som sitter där. Sedan vrider man runt hela vägen till "öppet" förbi samma motstånd och får på så sätt "med sig låskolven" runt.

Har för mig det var så vi gjorde när vi blev stående...

Och det första du gör är att hoppa på Volvo. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Germax
19 januari 2009 · 12 086 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

JapMax skrev:

TBOC_Razor skrev:
Varför sätter folk inte en ctek med underhållsladdning på batteriet istället för att koppla ur batteriet ??

Ja, står bilen i en lokal med ca 50 andra bilar och alla ska koppla in batteriladdare blir de väldigt mkt sladdar och en grinig värd.

Har ni alla samma värd ??

Är det någon "förening" eller något liknande ??


Isf kan ni ju köpa in typ tre laddare och sen utse någon som ansvarar för att varje bil blir laddad, dvs tex du får alla nycklar och flyttar laddarna var tredje dag eller något.

Alla behöver ju inte sin egen laddare bara för att underhållsladda tongue

Bilen står alltså vinterförvarad i en lokal full med andra vinterförvarade bilar. Han som äger lokalen hyr ut den på vintrarna som vinterförvaring, alltså är han min värd och alla andras tongue

Din ide med att flytta laddare var tredje dag känns omständig, och troligen helt orealistisk. Jag hade aldrig gjort jobbet och jag hade aldrig lämnat ut nyckeln tongue

Rquired Allmänt envis
19 januari 2009 · 12 512 Inlägg

TurbOla skrev:

Rquired skrev:
Roligt med folk som börjar klaga på Bmw direkt, det är ett minst lika svårt helvete att komma in i en V70 osv som dött. Men svenska avundsjukan...

På E34 kan man, eller kunde på vår gamla iaf, vrida nyklen hela vägen mot "låst" förbi ett litet motstånd som sitter där. Sedan vrider man runt hela vägen till "öppet" förbi samma motstånd och får på så sätt "med sig låskolven" runt.

Har för mig det var så vi gjorde när vi blev stående...

Och det första du gör är att hoppa på Volvo. wink

Hehe jo, förlåt roll smile
Men det är ändå en bil som "alla" känner till.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Akka
19 januari 2009 · 1 174 Inlägg

gjorde samma sak med min opel.. kom aldrig in i den så bärgaren fick komma å köra den till svenskabil..

snyggkollin
21 december 2013 · 7 Inlägg

Lyfta på handtaget på passagerar sidan o vrida om åt fel håll

Knugcab
21 december 2013 · 5 111 Inlägg

Det har han nog redan kommit underfund med att man skall göra...
För nästan fem år sedan. wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
snyggkollin
21 december 2013 · 7 Inlägg

Gjorde de nått om jag skrev?

Isaksson5 Ungdoms Räser
21 december 2013 · 425 Inlägg

Nog går det. Min E34 525 med urkopplad batteri gick både att låsa och låsa upp. Du får ju inget centrallås

Germax
21 december 2013 · 12 086 Inlägg

alain skrev:
JapMax:
Lyckades du att öppna bilen?? hur??

Du jag minns inte smile Jag fick ut bilen utan problem på våren så jag antar att jag löste det på passagerarsidan.
Det jag däremot minns är att bilen gick sönder (skrotad) 1 månad efter påställningen, så mycket för den dyra vinterförvaringen hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang