1925
Sök

Tips på hur man kan trimma en Mitsubishi Lancer 2.0 med 135 hk.

3 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Hej!

Jag är ny till denna sidan så jag vet inte om det är rätt ställe jag skriver detta men skulle uppskatta svar.
Precis som rubriken lyder så skulle jag vilja veta hur jag kan trimma upp min mitsubishi lancer intense från 2006 och gärna upp till 200-300 hk, denna bil verkar inte vara så trimvänlig. Skulle uppskatta väldigt mycket om jag kunde få tips på vad jag kan göra samt hur mycket det skulle kosta.

Tack!!

KHRacing
30 december 2013
Du har troligen en 4G63 motor.. i grund o botten samma som EVO.  byt till en EVO-motor med turbo..men tyvärr kan du ej registrera in den då utan flera modefikationer.

Att trimma din nuvarande motor till 200 hk kommer kosta dig 25-100 000 kr beroened på om du vill ha turbo eller ej

54 Inlägg
30 december 2013
Ard3lan skrev:
Okej, tack för svar!
Jag har funderat på att byta till evo motor faktiskt, men det är just registreringen som bekymrar mig lite.

Säg att jag nu skulle vilja lägga ut ca 30k vad skulle jag kunna göra för att komma upp till ca 200 hk?

Även om det inte är det du vill höra nu så är det ända logiska att byta bil. Sugtrimming är inget man gör för att det ska bli lite roligare att köra i vardagen om man inte har en massa pengar eller kunskapen själv.

4 670 Inlägg
30 december 2013
Enklaste som många skriver är byta motorn. Sugtrimma är oftast ruskigt dyrt att hålla på med för den lilla effektökningen man får. O mer vill oftast ännu mer tills du snart inser att du kunde köpt en evo lika gärna smile

En siffra som brukar stämma någolunda med sugtrimmning är 1000kr per hk

Din bil har 135hk? = 65-165000kr för o nå dina 2-300hk

Men
Nytt avgassystem med extraktor
Porta toppen och matchporta insug osv
Större spridare
Vassare kammar
Ev högkompskolvar
Stakar?
En övrig renovering av motorn kan väl va bra?
Nytt sprut?

Osv smile
Senast redigerat av Japs-Micke (30 december 2013)

Sök