Behöver jag chippa/mappa om jag byter främre rör och kat??

MarcusMM9
3 maj 2007 · 8 Inlägg

Hej!

Har en volvo c70 t5 som jag skulle vilja byta hela avgassystemet på till 3 tums hela vägen med sportkatt. Men behöver jag mappa bilen då för den ska gå ordentligt så det inte uppstår fel?

Tackar! Marcus

andreas_940
3 maj 2007 · 498 Inlägg

MarcusMM9 skrev:
Hej!

Har en volvo c70 t5 som jag skulle vilja byta hela avgassystemet på till 3 tums hela vägen med sportkatt. Men behöver jag mappa bilen då för den ska gå ordentligt så det inte uppstår fel?

Tackar! Marcus

Du behöver inte mappa bilen!

dj_padde
3 maj 2007 · 1 813 Inlägg

nej det behöver du inte göra... men hade du tänkt göra tvärrt om så skulle du nästan varit tvyngen å byt avgasröret;)   chippa = byt rör    men annars spelar det inte så stor roll;)
min bil ladda 0,9 innan sen byte jag till 3" efter turbon med racekatt och inga ljuddämpare å laddet ökade lite efter som det flödar mer avgaser ut å turbon kan andas lite bättre=)

hade du tänkt byta från katen bara?? lr hela vägen?? sj tycker jag det knappt e lönt å bara byta efter katten.. visst på ljudet märks det men inte märker du det på bilen.. så byt hela vägen om du vill ha ut lite mer från det du görwinksmile  ad center hade biliga avgasrör med katt..  jag gav nästan 8000:- med katt för mitt 3" hela vägen då.. inte farligt till och med en God känd katt=) det  e ju den som kostar=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang