MS1v3 6cyl. och VAG spolar?

Asjohem
1 januari 2014 · 193 Inlägg

Tjena

Tänkte löda om mitt MS till 6cyl. Ska köra med VAG spolar med inbyggda tändsteg.
Kan ja då löda i 3 st BIP373 och köra två spolar per BIP373? (Wasted Fire). Vilket motstånd ska ja köra på?




Om ja inte läst helt fel så funkar det så här:

Först och främst löder jag en kabel med 330Ohm motsånd på mellan IGBTIN och övre delen av R26, på baksidan av kortet.

Ska ja ta bort den BIP373 som sitter på plats Q16? (Eller köpa tre nya och behålla den på Q16?) Sätta den och två till i locket på mitt MS, löder en kabel med ett 330Ohm motstånd på pinne 1 på varje BIP373 (Pinnen till vänster om man har BIP373 så man kan läsa texten på den?) andra änden löder man in på R26, R27 och R29, på övre "lödhålet". Ska verkligen de va en kabel på R26 till BIP373 och en kabel till IGBTIN?

Pinne 2 på BIP373 löder ja en kabel till IGN
Den andra BIP373 löder ja till IAC2B
Den tredje BIP373 löder ja till IAC2A

På så vis slipper ja krångla dit en extra kontakt på MS för enbart tändning, kan köra allt genom DB37 kontakten, tändutgångarna blir då på DB37: pin36, pin31 och pin29. Och sedan blir det två spolar på varje utgång (Wasted Spark).

Pinne 3 på BIP373 sätter ja på någon jord på MS eller i DB37 kontakten, enligt DIYAutotune ska de helst va en jord för varje BIP373.

Ja ska även ha relä kontroll och boost kontroll på mitt MS men denna setup ovanför påverkar inte det va? Kan löda in dom funktionerna ändå utan problem?

Volvo V50 (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang