5599
Sök

Vakumslang till 940 ltt

Livsnjutare
342 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
Halloj..

Har hört att man kan kapa en vakumslang (?) till turbon och montera en t-koppling med en rörstum på den! På för vis o hur mkt ska detta ge i effektökning?

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

1 567 Inlägg
3 maj 2007
Jonve skrev:
Halloj..

Har hört att man kan kapa en vakumslang (?) till turbon och montera en t-koppling med en rörstum på den! På för vis o hur mkt ska detta ge i effektökning?

Jo det är mkt enket gjort..precis lite under(på) tubon sitter den in slang på cirka 10cm.Kapa den på mitten och sätt ett T-kors i mellan.Vips så laddar den ca0,6bar.Jag gör med 2 st men då måste du chippa bilen för den får får lite soppa annars.
Senast redigerat av 940R (3 maj 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Fri fart för ett fritt folk!
15 136 Inlägg
3 maj 2007
det bästa är att köpa en ftt klocka istället det blir aldrig riktigt bra med t-kors
man får lätt en förhöjning av laddet just när man plattar på har man otur kan bilen spika till

hade själv laddtrycks peakar på 1.3 när jag laddade 0,7 när laddtrycket var stabilt
inte speciellt snällt mot grejerna var micro mm från att min topp packning gått sönder när jag bytte topp

Kör fort så hinner inget hända...

Livsnjutare
342 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
Okej joo jag har gjort så och det blev lite mer skillnad än orginal! Ville bara veta hur mkt det ger i hk! Men du har alltså 2 st T-kopplingar? Hur mkt laddar den då?
För jag funderar på att köpa ett viking-chip, det med max 1 bar i laddning!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

1 567 Inlägg
3 maj 2007
Jonve skrev:
Okej joo jag har gjort så och det blev lite mer skillnad än orginal! Ville bara veta hur mkt det ger i hk! Men du har alltså 2 st T-kopplingar? Hur mkt laddar den då?
För jag funderar på att köpa ett viking-chip, det med max 1 bar i laddning!

Laddar 0.8-0.9.Men som tidigare talare sa så är detta bona trim och att köra med annan klocka är det bästa i längden..Men jag hadde inga problem med att köra på ett T-kors.

vet inte va det kan ge i hk men 20hk kanske du känner av det rejält i bilen när du kör.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Sök