Vilket styrsystem ska man ha plugin eller inte i en supra mk 4 ? HJÄLP

325bmwfredrik
26 augusti 2013 · 25 Inlägg

Hej!

Har en supra mk4  som jag skall köpa ett styrsystem till. finns en del och välja på men tror att det lutar mot vi-pec eller maxxecu , frågan är sen plug in eller inte ? är det värt prisskillnaden då det kostar ca 4-5k mer.
,om man inte tar ett plugin system, alla givare  mm i insuget  behövs dom eller kopplar man in dem viktigaste ?


Hur har ni gjort ?

Dodge Monaco "Matching numbers" (1968)
Janneutanb
26 augusti 2013 · 7 272 Inlägg

325bmwfredrik skrev:
Hej!

Har en supra mk4  som jag skall köpa ett styrsystem till. finns en del och välja på men tror att det lutar mot vi-pec eller maxxecu , frågan är sen plug in eller inte ? är det värt prisskillnaden då det kostar ca 4-5k mer.
,om man inte tar ett plugin system, alla givare  mm i insuget  behövs dom eller kopplar man in dem viktigaste ?


Hur har ni gjort ?

I mina ögon finns det ingen anledning till att välja annat än maxxecu.
Skiljer 1000kr mellan plug-in och flying leads. Lägg sen till kontakter, kabelstrumpa etc så blev det nog betydligt dyrare.

Välj flying leads om du ska byta ut massa givare och vill göra eget elsystem för utseende och funktionens skull annars kan du lika gärna köra plug-in.

Du behöver i princip alla givare som sitter där. Förutom att du bytet ut lmm mot map.

325bmwfredrik
26 augusti 2013 · 25 Inlägg

Det du säger låter logiskt !  plug-in  låter enklare jag har inte behovet av massa andra givare mm original skall ju fungera några hundra hk .   ppf har en plug -in box 14 900:-  är det där någonstans det ligger på?

Dodge Monaco "Matching numbers" (1968)
Janneutanb
26 augusti 2013 · 7 272 Inlägg

Japp och då ingår ju även bredbandssond.
Även värt att höra om paketpris med mappning, man brukar kunna få en 10-20% rabatt på mappningen.
Om bilen är bra byggd så bör du inte hamna på mer än 20,000 inkl mappning.

325bmwfredrik
26 augusti 2013 · 25 Inlägg

Ja precis  låter  smart , tack för  din åsikt och svar

Dodge Monaco "Matching numbers" (1968)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
8 januari 2014 · 116 Inlägg

Tjena!

Det finns många nya/billiga sprut på marknaden som har en lång utvecklingsväg kvar att gå. Har du kikat nåt på Haltech? Dom var först i världen med livemappning (80-talet) och är världsledande. Vet att det finns plug-n-playlösning till Suprorna för ca. 17k. Riktigt kraftfulla grejer och användarvänliga.

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang