Sitter låsningar kvar på de tre kontakterna till instrumentpanelen? Jag hade problem med att service-indikatorn var död på min bil, dimljusen fungerade ej (trots hela lampor,strömställare mm). Vid demontering upptäckte jag att låsningarna (en "spak") saknades på samtliga tre kontakter (antagligen nån som haft loss panelen tidigare o inte kunnat lista ut hur man lossar de "låsta" kontakterna...), monterade låsningarna, satte tillbaka allt, o voila, allt fungerar!
Nenne, som driver Autoteknik, är bra att ha att göra med. Han har jobbat på BMW "i många år" innan han startade eget. Jag vet inte vad han tar för en felkodsavläsning/släcka en lampa, men får jag gissa så gissar jag på runt 500-600. Han har sin verkstad på Gamla Fjälkingevägen (den som går parallellt med stora vägen), svänger du av mot Fjälkinge precis innan Eko-hallen så ser du efter typ 300m ett stort brunt timmerhus i "tysk stil", det sista (?) huset på höger sida, sitter även en "Autoteknik" skylt på garaget, det är höööga buskage runt tomten/infarten...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure