it_mutt
Avstängd
9 januari 2014
· 10 388 Inlägg
gulagranen skrev:
it_mutt skrev:
gulagranen skrev:
Haha, den som vill komma ut får sitta där till nästa oljebyte, va den så dum att den inte gick ut vid förra servicen så får man skylla sig själv.
it_mutt
Bilen var nästintill ljudlös när jag köpte den, sen har det blivit värre senare tid. Om det kanske inte är något fel utan bara jag som är van något ovanligt bra?
Det var den ventilen jag gick och funderade på om det kan vara? Kostar iof inte många kronor att byta. Blir det inte bättre av att byta ventilen så går jag vidare med en annan olja.
Hur farligt för motorn, avgasrening osv är Meaganeowners tips, jämfört med STP spridartvätt och är det bättre? Skulle säkert behövas en rengöring av insida motor eftersom den förmodligen är gubbkörd också.
Det är som sagt inte ovanligt att Audis tickar...finns gott om bensinspisar som låter som diesel. Orsaken är dock varierande. Det vanligaste är väl dock att de slutar ticka när motorn fått gå "en stund" (fruktansvärt exakt angivelse, jag vet )
Ja, det kan ju vara värt en titt, sitter som sagt en i varje topp. Tycker du det blir för dyrt så kan du ju alltid ta en titt på tyska ebukten, du har ju VAGnr att söka med/på.
Sen sitter det ju faktiskt en knacksensor på bilen också, den skulle ju möjligen kunna vara kass (eller har v6an två...).
Gällande Meaganeowners tips...inte en blekaste.
Bilen låter fortfarande knackigt, "tickigt", när motorn är varm.
Knacksensorn känns inte som jag vill byta först, den kostar ju trots allt över 1000 kr och om det sitter 2 på bilen så blir det lite dyrt för en chansning.
Tyska ebukten förstår jag inte ett dugg av, tyska är inte min starka sida, blir nog till att hitta delarna i Sverige.
Tanken är ju att sälja bilen inom en överskådlig framtid, kommer det någon riktigt grinig gubbe så kommer jag inte få den såld med missljuden som är nu, dom kostar ju trots allt inte så mycket i bra skick
Nej, det kan jag förstå iofs. Även tveksam till om det lönar sig att ta reduceringsventilerna från tyskland. Frakten lär väl äta upp det hela.
Bytte själv dessa på "Old and slow", efter att allt annat blivit bytt och det fortfarande inte blev något oljetryck. Lagom roligt att byta oljepump (som f.ö. ny, vilket jag inte köpte den, kostar över 8000 ) och hela den biten, för att sen inse att det är, i det fallet, en ventil för en hundring eller två, som är tokslut.
I just det fallet var ena ventilen -helt- slut, och där blev inget oljetryck alls. Men, jag vet också att när de börjar bli dåliga så ökar ofta tickandet.
O nej, det är väl också ett problem; det är trevliga bilar, men värdet är ju inte högt alls. Jag sålde min, med nybytt kamrem, vattenpump, spännare, vanliga servicen gjord osv, för 7000:-, och det var i mitt tycke "väldigt bra betalt" för den. Är väl bara quattromodellerna och S4:an av C4:orna som står sig någorlunda fortfarande.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!