Startproblem Volvo 740 GL -88

servas
23 december 2012 · 25 Inlägg

Jag har en Volvo 740 GL (B230F) som krånglat den senaste tiden, dock alltid startat.

Men sen igår har den inte velat gå igång alls
Fördelare bytte jag för 2 veckor sedan, i samband med tändstift, sen dess har alltid bilen startat och gått finfint. Tills igår, då bytte jag tändkablar och tändstift, då dom var urkassa. Men den går ändå inte igång.

Startmotorn funkar, generator funkar och motorn går runt.

Så har någon något råd hur jag ska göra?

Pim_Pim
23 december 2012 ·

Du kan ju kolla felkoder om du har en 88B.
Får den gnista/bensin ?

MVPerformance
23 december 2012 · 755 Inlägg

kollat så du har rätt stift samt kablar? om kablarna sitter rätt, kan sitta fel på rotorn etc.

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
Henkix
23 december 2012 · 6 737 Inlägg

kolla först om du får gnista om ja kolla sen så de kommer fram bensin te motorn. om du har gula spridare så kan du även kolla felkoder. sitter en dosa på vänster fjäderbenstorn i motorumet

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
14 januari 2014 · 126 Inlägg

jag har fått samma problem med min med. den startade inte i morse. den vanliga trasiga tankmätaren men jag tror det är soppa i då jag tankat fullt & kört strax över 30mil sen dess... hällde i 5l till icke. startmotor går runt. kollat gnista & det fanns ingen. tändmodullen?? luktat bensin med men kollat där bilen stått men ingen fläck, kan det vara bränslefiltret annars?? HJÄLP!!!

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang