3860
Sök

Hög tomgång b230e

18 Inlägg
21 januari 2014
Trådstartare
Tjenare köpte nyligen en 745 GLE med B230E motorn och det är så att den har ganska hög tomgång, vid start kan den ligga mellan 1400-2000varv sen då den blivit varm strax över 1000varv,

Har läst lite och hittat att o-ringarna till inspruten oftast är trasiga/söndertorkade på dessa bilar. Så har varit in och beställt hem sånna o-ringar. Undrar om ni har andra ideer om vad det kan vara om det inte blir någon skillnad då jag byter o-ringarna? smile

21 761 Inlägg
21 januari 2014
Jag vet inte hur vanligt det är att o-ringen till själva tomgångsskruven är dålig, men det skadar väl inte att kika på den också. Allmänt läckage är nog bäst att kolla upp, tex genom att spruta startgas runt insuget och vakumslangar. Tillsatsluftsliden höjer ju varvtalet vid kall motor, den kanske kan ställa till med förhöjd tomgång om den inte stänger ordentligt när motorn har blivit varm. smile

18 Inlägg
22 januari 2014
Trådstartare
Var ute och sprutade startgas runt inspruten idag och de o-ringarna måste verkligen bytas då det märktes väldigt mycket då jag sprutade, lika på alla 4 också, sprutade inte runt något annat det tar jag efter jag bytt o-ringarna om det fortfarande är skapligt hög tomgång då smile

Sök