6202
Sök

Rostlagning kring Jönköping?

237 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
Min S70 har börjat rosta (ytrost) på bakskärmarna vilket måste åtgärdas snarast. (Några få bubblor längst ned på hundbenen)
Lämnade den i höstas till City Billack (kostade 3000:-), tog tre månader sen såg det likadant ut igen. Laga själv har jag försökt men misslyckats på grund av kylan, färgen rinner av vid tvätt.

Någon som vet någon vettig firma i Jönköping i som tar i tu med sådant, d.v.s. blästring, rostskydd och lack?

Soppgubbe
900 Inlägg
1 februari 2014
Åk till Bilvårdcenter i Huskvarna, dom fixar det, vet inte pris, men då har du 5års garanti, pratade med han igår när bilen var på tvätt.
Dom rekommenderar jag verkligen smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

237 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
V70Drive skrev:
Åk till Bilvårdcenter i Huskvarna, dom fixar det, vet inte pris, men då har du 5års garanti, pratade med han igår när bilen var på tvätt.

Tackar för tipset! Var det rosten han syftade på med 5 års garanti?
Låter ju grymt isåfall, blir en sväng dit på måndag smile
Senast redigerat av Teho (1 februari 2014)

Soppgubbe
900 Inlägg
1 februari 2014
Teho skrev:
V70Drive skrev:

Tackar för tipset! Var det rosten han syftade på med 5 års garanti?
Låter ju grymt isåfall, blir en sväng dit på måndag smile

Han sa att han lämnade 5års garanti på jobbet :p
Tips om du vill ha en tvätt, så gå in på Facebook och sök på deras sida, dela en bild där det står februari tävling, boka en tid för utvändig tvätt mellan bil (199:-) du får den tvätten för 50:-! Och det är de värt, han använder något speciellt schampo med vax i, min bil har aldrig varit så vit smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

305 Inlägg
1 februari 2014
innan du lägger ut mer tusen lappar. Pröva köp http://www.pingens.se/p/rostlosare/acid … el-1l.html
rosten försvinner permanent om man gör rätt. Har en rörstump jag obeserverat i flera månader utan att det kommit igen. smile
Senast redigerat av Farfar77 (1 februari 2014)

Sök