2642
Sök

16*9.5" + coilovers, HJÄLP!

7 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Tjabba!

Har uppstått ett litet problem som jag hemskt gärna skulle vilja ha hjälp med. Har en bmw 320i e30 från 1985, införskaffat mig ett set med "salad shooters" som är 16*9.5 tum breda runt om med ET38. När dem sitter på nu med 30mm spacers fram så har jag max 5mm från fälg till fjäderbenet. Sitter några sketna TA Technix dämpare på med sportfjädrar. Fjädrarna sitter uppe i koppen på dessa. Men tanken är att jag ska köpa mig D2 Coilovers, då kommer ju fjädern ligga mer längs fjäderbenet vilket kommer medföra ett problem (känns det som iallafall) att det kommer ligga klistrat emot fälgen. Är det någon som har haft samma problem? Går det ändå? Eller har ni några enkla lösningar för att det ska fungera problemfritt? Har ingen större lust att beställa dyra, men jävligt bra saker, om det inte alls kommer funka.

TACK PÅ FÖRHAND!

Mvh Kristian

1 948 Inlägg
12 februari 2014
Förstår inte riktigt problemet? OM fälgen kommer ligga emot fjäderbenet så får du sätta på bredare spacer, om då fälgen istället tar i skärmkanten och du inte kan valsa ut den mera elelr liknande, ja då får du köpa smalare fälgar.

7 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
baltis skrev:
Förstår inte riktigt problemet? OM fälgen kommer ligga emot fjäderbenet så får du sätta på bredare spacer, om då fälgen istället tar i skärmkanten och du inte kan valsa ut den mera elelr liknande, ja då får du köpa smalare fälgar.

Med tanke på att dem redan är tillräckligt breda och det redan sitter 30mm spacers på så tycker jag det blir alldeles för brett med ännu mer spacers, kommer inte se bra ut. Känns inte som att jag är den första som har detta problemet då jag sett flertalet andra som har samma fälg-setup och det funkat.

1 948 Inlägg
12 februari 2014
teddycore skrev:
baltis skrev:

Med tanke på att dem redan är tillräckligt breda och det redan sitter 30mm spacers på så tycker jag det blir alldeles för brett med ännu mer spacers, kommer inte se bra ut. Känns inte som att jag är den första som har detta problemet då jag sett flertalet andra som har samma fälg-setup och det funkat.

Jo men jag ser inte vad det kan finnas för lösning på ditt problem? Visst du kan ju flytta hela övre fjäderbensinfästningen innåt... men det känns ju uteslutet.
Har typ 2 mm mellan fjäderben och däck på min bil fram smile

7 Inlägg
12 februari 2014
Trådstartare
baltis skrev:
teddycore skrev:
baltis skrev:

Jo men jag ser inte vad det kan finnas för lösning på ditt problem? Visst du kan ju flytta hela övre fjäderbensinfästningen innåt... men det känns ju uteslutet.
Har typ 2 mm mellan fjäderben och däck på min bil fram smile

Nej precis, man vill ju slippa så lite problem som möjligt wink Men tror jag beställer coils sen på med en 5mm platta, då borde det fungera. Får helt enkelt ta en chansning! smile

Sök