5777
Sök

Volvo S70 2,5t 1999 dog plötsligt (problemet löst)

498 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
Jo igår så när man hade igång bilen på tomgång i ca 5-10min så dog den bara helt plötsligt! Så efter det så provade jag att koppla på batteriladdaren och ca 2-3min efter det så gick bilen igång igen som vanligt utan problem! Men när jag testade sen att koppla loss laddaren och starta utan så var bilen helt död igen, med laddaren ikopplad så går bilen igång helt normalt! Bilen dog också om man kopplade loss laddaren när bilen var igång!

Då är frågan, vad har hänt? Är det batteriet som är skit, eller generator, laddningsregulator? Vad brukar vara vanligt på dessa bilar? Batteriets indikator visar att den behöver laddning men verkar konstigt att bilen är helt död och INGET funkar alls! Just nu är bilen under laddning över natten så man får se imorgon hur den funkar då!

Kan tillägga att laddningslampan i bilen INTE lyser/lyste när bilen är igång och gjorde inte det heller innan bilen dog för mig då första gången!

Tack för hjälpen!
Senast redigerat av Markus1987 (14 februari 2014)

498 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
Problemet löst big_smile
Det var den mänskliga faktorn som vanligt då tongue När jag lossade förut på pluskabeln till slutsteget så satt det även under denna någon kabelsko med diverse kablar som är bilens original, och dessa hade jag missat att koppla tillbaka... Upptäckte detta när man skulle montera in det helt nya batteriet tongue Jaja nu går bilen som en dröm igen smile

Sök