Jag skulle vilja ha några tips på vad för diesel motor man skulle kunna slänga ner i den behöver inte va så pigg men vill helst att den ska ta sig upp för en bake.
Jag skulle vilja ha några tips på vad för diesel motor man skulle kunna slänga ner i den behöver inte va så pigg men vill helst att den ska ta sig upp för en bake.
Sälj den och köp en Starcraft 6.2 diesel... Blir billigare i längden.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Ah...Expert, eller var det O-Expert.... Vad är en "bake"? Eller menar du att den skall ta sig upp för någons bak? Eller en backe? Eller? Själv funderar jag på att trycka ner en S85B50 i min Passat, det mesta är solklart, det enda jag inte lyckats klura ut är hur det skal gå till, men annars är allt klart som sagt...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Håller med smurfen! Har själv en Dodge Van som bruksbil & att sänka ner en sexa känns jobbigt jämfört med inköp av en färdig Cheva. Nästan alla bra dieslar är sexor & många av dessa blir väldigt långa i Dodgen, den lämpligaste V8an är ju Chevas eller möjligen Fords... Då är det tyvärr bättre & framförallt billigare att köpa en Cheva eller en Ford.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Man skulle inte kunna slänga ner en mercedez 300d motor och låda då. Från en w123
Allt går men den motorn blir nog attans trött i en van skulle ja tro. Dom väger ju sina kilon och är den sen inredd lär den va ännu tyngre Tror mitt tipps skulle sitta som en smäck dessutom är de en ganska kort motor
Om man ska köra med MB så är det ju de nyare motorerna t.ex den som föreslagits som gäller. 300D OM607 från en W123 lär väl ge en toppfart på 90... I utförsbacke! OM605 med turbo måste väl vara ett betydligt mycket bättre val.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...