4111
Sök

Tryck slang till turbon Audi A6 2,5 TDI 1998

22 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Hej, ska eventuellt skaffa en Audi A6 2,5 TDI 1998 i helgen. Men de är ett fel på den, en tryckslang till turbon är trasig så turbon har slutat laddat. Men hur svårt är de att byta den själv, hur sitter turbon på den? Och sen ska han fixa papper på en felsökning som stärker de han säger men syns de om partikel filtret är trasigt på felsökningen?

5 162 Inlägg
4 mars 2014
Turbo och slangarna har ja för mig sitter ganska bra till smile partikelfilter har den ej smile
Inte ovanligt (standard) att kammarna blir slitna och då blir den orkeslös och slö smile inte alls ovanligt med rasade dieselpumpar häller smile kan vara bra att veta smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

22 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Turbo och slangarna har ja för mig sitter ganska bra till smile partikelfilter har den ej smile
Inte ovanligt (standard) att kammarna blir slitna och då blir den orkeslös och slö smile inte alls ovanligt med rasade dieselpumpar häller smile kan vara bra att veta smile

Okej skönt att höra fan då byter jag nog mot min Rover 620ti smile
Hur känner man om diselpumpen är på väg att rasa? smile

5 162 Inlägg
4 mars 2014
hej1234 skrev:
mb_pucken skrev:

Beror ju så klart på vilken av slangarna som är trasig men så jävligt brukar de inte vara smile du får fråga vilken slang det är. Det ja skulle bli misstänksam över är varför han inte bytt den om det bara är en slang som är trasig smile
Provkör och se så det viner å har sig. Brukar höras om en slang är trasig.
Tror kammarna brukar ge sig vid ca 30k mil smile
Är derbyn automat så kolla att den driver ordentligt smile
Jadu hur man märker att pumpen är kass vet ja inte :p dom brukar bli svårstarade. Den ska knacka ganska hårt som en diesel om den är frisk smile
Kolla även framvagnen, vanligt med glappa leder
Var uppmärksam på elfel och blöta golvmattor smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

22 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
mb_pucken skrev:
hej1234 skrev:
mb_pucken skrev:

Beror ju så klart på vilken av slangarna som är trasig men så jävligt brukar de inte vara smile du får fråga vilken slang det är. Det ja skulle bli misstänksam över är varför han inte bytt den om det bara är en slang som är trasig smile
Provkör och se så det viner å har sig. Brukar höras om en slang är trasig.
Tror kammarna brukar ge sig vid ca 30k mil smile
Är derbyn automat så kolla att den driver ordentligt smile
Jadu hur man märker att pumpen är kass vet ja inte :p dom brukar bli svårstarade. Den ska knacka ganska hårt som en diesel om den är frisk smile
Kolla även framvagnen, vanligt med glappa leder
Var uppmärksam på elfel och blöta golvmattor smile

Tack för ditt svar kollade upp partikel filter och de fanns inte på Audi för än 05 så då byter jag garanterat i helgen. smile
Men hur kollar man kammaxlarna är på väg att gå sönder helt? För den har gått 28k och ska ändå bara skicka iväg den efter typ 20-30 mil smile

Sök