Rumbo Racings BMW e28 535 Turbo projekt.

TheMan89 MR Andersson
20 september 2011 · 1 229 Inlägg

Vad händer här då? Rullar bilen nu eller? smile

BMW 318i "Alpinan" (1991)
Volkswagen Amarok "3.0 v6 Aventura" (2018)
BMW 320i "Finbilen" (1988)
Mr_EmCom Med.lem
20 september 2011 · 3 759 Inlägg

TheMan89 skrev:
Vad händer här då? Rullar bilen nu eller? smile

Nej är lite småskit kvar tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Csjobom
30 december 2011 · 2 Inlägg

Så jävulst roligt å se en e28 fräschas upp! Men då man ser hur mycket el osv det är så kommer jag aldrig våga röra min egna e28 hmm men förhoppningsvis så känner jag att den ser ut att skämmas och tar tummen ur röven och fixar den därför bmw e28 är så sjukt grymma då dom ser ut som dom ska! Ser grymt ut allt som ni gjort hittills iaf! Keep the good work up!

Abbe04 Bmwbyggare
30 december 2011 · 225 Inlägg

E28, helt klart en av mina favoriter, en tidlös design och tysk kvalité rakt igenom, ett fint projekt som ger mycket inspiration till en mindre erfaren men ack så intresserad! Detta projektet kommer följas med glädje så lycka till! big_smile

BMW 320i "Doctor ift" (1986)
Ford Sierra GT "Sladden" (1993)
Mr_EmCom Med.lem
30 december 2011 · 3 759 Inlägg

Csjobom skrev:
Så jävulst roligt å se en e28 fräschas upp! Men då man ser hur mycket el osv det är så kommer jag aldrig våga röra min egna e28 hmm men förhoppningsvis så känner jag att den ser ut att skämmas och tar tummen ur röven och fixar den därför bmw e28 är så sjukt grymma då dom ser ut som dom ska! Ser grymt ut allt som ni gjort hittills iaf! Keep the good work up!

Så mycket el är det inte alls. Behövs 3 kablar för att motorn ska starta.
Men att bygga egen kabelpiska, ja då är det lite annat. Men är långt från alla kablar på bild som används Vipec har sjukt många utgångar , tex för att kunna styra antispinn, glödstiftstyring och massa annnat plus att alla mina mätare jag har går att koppla in till boxen på såvis kunna sätta bosstcut om tex bränsletrycket sjunker under det normala.

Tyvärr ligger det lite på is nu pga av svalnat intresse sad

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Csjobom
30 december 2011 · 2 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Csjobom skrev:
Så jävulst roligt å se en e28 fräschas upp! Men då man ser hur mycket el osv det är så kommer jag aldrig våga röra min egna e28 hmm men förhoppningsvis så känner jag att den ser ut att skämmas och tar tummen ur röven och fixar den därför bmw e28 är så sjukt grymma då dom ser ut som dom ska! Ser grymt ut allt som ni gjort hittills iaf! Keep the good work up!

Så mycket el är det inte alls. Behövs 3 kablar för att motorn ska starta.
Men att bygga egen kabelpiska, ja då är det lite annat. Men är långt från alla kablar på bild som används Vipec har sjukt många utgångar , tex för att kunna styra antispinn, glödstiftstyring och massa annnat plus att alla mina mätare jag har går att koppla in till boxen på såvis kunna sätta bosstcut om tex bränsletrycket sjunker under det normala.

Tyvärr ligger det lite på is nu pga av svalnat intresse sad

okej okej, aa men synd att du inte fortsätter då hmm men själv har jag en bit till garage (7 mil) + att nu under vintertid så är det annat som måste skruvas istället för bilar, tex som 4-hjulingar och skotrar + traktorer då det är pappas garage som jag skruvar i.. och det är mest småsaker jag kan göra då jag inte är där varje dag så ja kan flytta sakerna jag skruvar med ifall pappa måste skruva med nått sad

Mr_EmCom Med.lem
21 februari 2012 · 3 759 Inlägg

Har hänt lite gran sen senast. Allt utom mätarna är inkopplat. Lamdan är fixad så vi har provkört en bit, dock sköt en vattenslang så fort temostaten öppnade så jag skiter i det stora fina insuget, det blir inte bra om man inte bygger om hela termostathuset, och det har jag inte tid med.

Jag hörde runt lite och fann att en vän hade ett m30b35 (det största) insug med vänt spjällhus (m50) som han kunde tänkas sälja, vilket jag förstår då han kör med detta sexiga insug:
https://www1.garaget.org/archive/23/22204/193750/193750-2233374.jpg

Här är en film, typ 20 sekunder efter att jag stängde av så började det pysa ånga från slangen som senare sprack.
http://www.garaget.org/video/117162

Vidare har jag bokat mapptid hos PPF i Avesta, så i mitten av Mars rullar bilen dit, och då lär allt vara i din ordning.
Tack för mig.

Senast redigerat av Mr_EmCom (21 februari 2012)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
1 mars 2012 · 3 759 Inlägg

Idag har jag och Kalle provkört, och grovmappat lite. Den funkar fint upp till 3000 rpm, fick upp den till ca 1,2 bar. Känns dock inte värt att pressa mer, det får Ärtan göra!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Hermanssons_Garage
18 mars 2012 · 2 415 Inlägg

grymt projekt!  kommer följas!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Mr_EmCom Med.lem
19 mars 2012 · 3 759 Inlägg

Då var detta klart.

http://www.garaget.org/video/118852

Tack alla som visat intresse i tråden smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Nitro
8 mars 2014 · 330 Inlägg

PM lagd smile

Mr_EmCom Med.lem
8 mars 2014 · 3 759 Inlägg

Nitro skrev:
PM lagd smile

Det kommer nog inte hända så jättemycket mer i den här tråden då bilen såldes för nästan ett år sedan, men här är en liten film från innan den såldes.

http://www.garaget.org/video/119828

MVH

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang