Hjälp med KSport coilovers!

STIDave
11 december 2013 · 3 Inlägg

Sitter KSport coilovers på min bil jag köpt. (WRX STI 2002). Bilen är riktigt hård, speciellt i bakvagnen.
Läste på deras hemsida att alla KSport collisar är justerbara i 36 lägen. Men får inte in pinnen i hålet som sitter på toppen som man brukar göra på dom flesta, för att det inte finns något hål!
Tacksam för svar!

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200150/200150-16e6b8ec211e3a00735d502a2fd689ae.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200150/200150-2a0ab5f2fb778e4f805f144549550bb4.jpg

Senast redigerat av STIDave (11 december 2013)

KHRacing
11 december 2013 ·

Syns ju på bilden att där är en insex-skruv där i dämparen.

STIDave
11 december 2013 · 3 Inlägg

Får ner den tjocka insexnyckeln, en bit. det går att vrida men det går segt samt hör inte direkt några klick. På många kör man ner den smala nyckeln med orange skalle hela vägen och vrider.

Senast redigerat av STIDave (11 december 2013)

KHRacing
11 december 2013 ·

Kontakta RaidoPower o fråga

RymdSeglet N/A
12 december 2013 · 165 Inlägg

Du ska bara peta ned den med orange sak i hålet, den ska ned typ ganska långt, sen är det bara att vrida på.

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Xeazor
12 december 2013 · 27 Inlägg

ser ut som att det sitter en bit kvar i hålet? då det är en "insex" som är av annan färg i mitten av hålet?

Opel Calibra "X-et" (1990)
baltis
12 december 2013 · 1 948 Inlägg

Och nu till den tråkiga nyheten... det är dämparen du ställer med den skruven, kommer inte göra någon direkt skillnad på en bil som upplevs som "hård".

Köp mjukare fjädrar istället... istortsett alla "kina-coilovers" levereras med på tok för hårda fjädrar och speciellt om bilen ska rulla på vanlig väg.

Återförsäljaren (vem det nu e) utav märket bör kunna hjälpa dig handla nya fjädrar.

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
14 december 2013 · 1 163 Inlägg

baltis skrev:
Och nu till den tråkiga nyheten... det är dämparen du ställer med den skruven, kommer inte göra någon direkt skillnad på en bil som upplevs som "hård".

Köp mjukare fjädrar istället... istortsett alla "kina-coilovers" levereras med på tok för hårda fjädrar och speciellt om bilen ska rulla på vanlig väg.

Återförsäljaren (vem det nu e) utav märket bör kunna hjälpa dig handla nya fjädrar.

? Jag kör med k-sport på min supra och jag kan ställa så den blir mjukare än vad den var original...? samma med min polares bc coils.. däremot de coilsen jag har på caddyn går inte att ställa så mycket på.. Ta technix sitter på den..

~Andy~
Christian S
14 december 2013 · 4 816 Inlägg

STIDave skrev:
På många kör man ner den smala nyckeln med orange skalle hela vägen och vrider.

det är så man gör för att justera hårdheten på dämpningen men på bilden ser det ut som att nått sitter ivägen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
STIDave
6 mars 2014 · 3 Inlägg

Får se hur de blir nu då, börjar bli knäpp då bilen hoppar alldeles för mycket ibland. Har mailat runt lite ang detta, får se om jag får något svar.

Kan vara fjädrarna som spökar också.. Men det borde fortfarande gå att justrera med pinnen.

NIzmO Ollikkala Racing
9 mars 2014 · 1 724 Inlägg

Justerpiggen med orangea huvudet ska gå ner nästan hela vägen, går det inte är det som sagt skit eller kanske en avbruten pigg där i.

På min s13 med k-sport coilovers märks det helt klart skillnad på gatan mellan hårdaste och mjukaste läget, dock mest på ojämna vägar inne i stadstrafik.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Christian S
9 mars 2014 · 4 816 Inlägg

så här långt ner ska pinnen
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8969/8969-6a8fe5df299f53fff77275dc9bf7bd05.jpg

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang