2019
Sök

Problem med audin. inga lampor i panelen tänds

334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#1
gjorde felkods sökning o fick upp dessa koder
18084
17978
18028

inget funkar som de skall i bilen vad kan de va för fel

Rösta gärna på mina bilar Mvh

334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#2
inget i instrument panelen lyser inte bara nån lampa i bland..

Rösta gärna på mina bilar Mvh

125 Inlägg
9 mars 2014
#4
Ställ frågan på nordicaudi.com


334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#5
http://youtu.be/7YuVC_VzXdA

där kan ni se hur de ser ut sad o hur den reagerar o dumar sej

Rösta gärna på mina bilar Mvh

334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#6
C-Magnusson skrev:
Ställ frågan på nordicaudi.com

har gjort de

Rösta gärna på mina bilar Mvh

125 Inlägg
334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#8
C-Magnusson skrev:
Felande kombiinstrument?

vet ej vad felet är får inte igång nått blir idiot på bilen. kan man få lite tips på va man kan göra smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh

125 Inlägg
9 mars 2014
#9
Testa att byta kombiinstrument


334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#10
Kan den bara gå sönder så där. sen har ja ju problem med att den startar i 2 sek sen dör men efter nått försök med vrid på nycklen så går den men skall prova byta den
Senast redigerat av patrik531 (9 mars 2014)

Rösta gärna på mina bilar Mvh

125 Inlägg
9 mars 2014
#11
Kombi instrumentet har väl även med startspärr att göra?!


334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#12
har ingen anning faktiskt sad

Rösta gärna på mina bilar Mvh

334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#13
om jag har dåligt batteri i bilen kan de ha o göra me att den inte funkar som den skall ? startade upp bilen med o den verka inte vilja funka endå men skall testa o ha batteriet på ladning under natten.

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Avstängd
10 388 Inlägg
9 mars 2014
#14
Startspärren på din bil sitter i kombiinstrumentet. Och ja, det kan hända att den "tappar nycklarna".

Men, det är inte "bara att byta", det nya kombiinstrumentet måste kodas in. Detta kräver, om du ens kan göra det själv (hänger på vilket kombiinstrument du har)

18084/P1676/005750 - EPC Warning Lamp (K132) Circuit: Electrical Malfunction

Possible Causes

EPC Warning Lamp (K132) faulty
Wiring/Connectors from/to EPC Warning Lamp (K132) faulty
Engine Control Module faulty

Possible Solutions

Check EPC Warning Lamp (K132)
Check Wiring/Connectors from/to EPC Warning Lamp (K132)
Check Engine Control Module

- - - - - - - - -

17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer

Possible Symptoms

Engine starting but stalling immediately


Possible Causes

Key(s) not matched
Instrument Cluster not matched
Engine Control Unit (ECU) not matched
Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty


Possible Solutions

Check for Fault Codes in Immobilizer itself (part of Instrument Cluster in many cars, but separate Immobilizer Control Module in some)
Check Immobilizer Measuring Values (usually in Instrument Cluster OR Immobilizer Control Module)
Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU)
Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay)


Special Notes

In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related.
May be stored in Combination with 01176 - Key: Signal too Low in Immobilizer Control Module.
If no other immobilizer related fault codes are stored and the immobilizer related meas. blocks are fine except Engine Start not allowed, in rare occasions it helps to try cold-booting the car. Remove both battery cables from the battery. Short the battery cables together (away from the battery) for about 15 seconds. Reconnect the battery. (Example)

Low battery voltage (including a faulty battery) may cause Immobilizer system malfunctions and testing should be done only with a known good battery installed.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

334 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#15
få se om allt funkar som de skall när batteriet e full laddat smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh

334 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
#16
ladda batteriet över natten o nu funkar den som de skall sjukt att de skall va en sån enkel sak.

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Avstängd
10 388 Inlägg
10 mars 2014
#17
patrik531 skrev:
ladda batteriet över natten o nu funkar den som de skall sjukt att de skall va en sån enkel sak.

Med tanke på hur stort/omfattande elektroniksystemet är i "nyare" bilar så egentligen inte. Men jo, ett dåligt batteri kan ge väldigt märkliga symtom. När min fars batteri började ge upp så gav hans A6:a "röd bromsvarning". Så visst kan det te sig spännande.

Gott att det löste sig iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
10 mars 2014
#18
Jag monterade laddtrycksmätare igår, medans jag höll på och mätte upp vilka kablar som hade spänning när doppade strömmen i batteriet. När jag kopplade in mätaren och skulle provstarta flimrade hela instrumentpanelen, pga av låg spänning ^^

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |


Sök