Behöver kopplings hjälp! Kopplingen har sjunkit ner i botten

HBB
10 mars 2014 · 332 Inlägg

Har en volvo 855 t5 årsmodell 94. Kopplingen har på senaste tiden hängt väldigt långt ner och nu är den nere i botten och får inte i nån växel. Har fått hjälp att byta slavcylinder men de blev ingen skillnad och imorgon ska vi byta huvudcylinder för att se om de blir nån skillnad,om de inte blir nån skillnad vad kan det vara då da?sad Kopplingen har inte slirat elr luktat bränt.

På sikt ska jag skaffa ny koppling till bilen hittade en på KL racing men måste veta vilken lamell jag ska ha på den om de är 228mm elr 240 mm,hur kollar man det??  e osäker på det då det från början va en automat och nu har ja noll koll på va de e för koppling som sitter i....


fan svårt när man inte e så haj på de här me bilar o alla bildelar haha.

Senast redigerat av HBB (10 mars 2014)

RD_87 Skrotsamlare
11 mars 2014 · 4 031 Inlägg

Om pedalen totalt saknar motstånd så är det 95% säkert hydrauliken. Det enda mekaniska fel jag kan komma på som ger sådana besvär är där man kört med ett rasat urtampningslager tills tryckplattans returfjädrar förstörts. Det händer inte tyst...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
HBB
12 mars 2014 · 332 Inlägg

Tack för ditt svar:) det var den slavcylindern elr va de heter som hade brakat ihop så fick hjälp o byta den så nu funkar de igen:))

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang