3961
Sök

Vovlo S60R T5

6 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
Hej har nu fått problem med min bil för 2 veckor sen indikerade den inte på att jag hade för lite olja. Låg på motorvägen och hörde hur torr motorn gick stängde av den och fyllde på ny olja men ingen framgång den tänder men inte så att den vill starta. Snälla Hjälp kan det vara tändspole eller vad kan felet vara?

996 Inlägg
11 mars 2014
Läs av felkoder smile

1 804 Inlägg
11 mars 2014
Mycket bra rubriksättning *applåderar*

Säger som Bill, läs av felkoderna och felsök!

Meguiars_sverige

6 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Nu har jag Felsökt bilen men inte ett enda fel hitta den:S

3 860 Inlägg
12 mars 2014
Hur har du felsökt?

Drar den någon olja eller oförändrad nivå?

Hur ser oljan ut?

När servades den senast?

Fått några felmedd alls?

..... Är det en S60R eller S60 T5? wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

6 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Oljan är nybytt samt glykol nybytt han vill snurra igång men får inte tillräckligt så han hostar väl 1-2 gånger. Jag är rädd att motorn har skurit ihop. Nej inga felmeddelanden alls servicen gjorde jag och kompisen för ca:500 mil sedan med allt nytt vi tog isär motorn slipade toppen byt kamrem samt tändstift
'Ja jag vet inte på papprena säger den VolvoS60R T5

3 860 Inlägg
12 mars 2014
Ok, men får den soppa så det räcker då?

Avgaserna, luktar konstigt, spec färg?

Kollat stift och tändspolar?

Lämna på verkstad kanske... är dyrt att prova byta grejer på måfå om när man inte riktgit vet vad som strular hmm

Volvo s60 + R wink En T5a alltså på 250hk org.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

6 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Ja det luktar Soppa när man försöker få igång den.

Skall ta och kolla de nu tänkte jag Tändstiften / Tändspolen

Ja nej saken var de att bytte allt när jag rasade toppen förra året och efter byttet funkade allt fin fint ända tills detta problem dök upp med att det inte fanns olja i den så det lät torrt när jag stängde av den.

250 orginal men den är bsr chippad till 320hk.

Tack för all support får gärna forts hjälpa mig med vad det kan finnas för anledningar:P

6 Inlägg
12 mars 2014
Trådstartare
Jag skall testa nu efter man ättit och plocka bort tändstiften. och vrida runt utan dem eftersom den borde gå lättare eftersom den ej har nått motstånd. annars kan det ju vara nån av cylindrarna eller kolven:S och då är det nu maskin*suck*

4 824 Inlägg
13 mars 2014
spokenratt skrev:
Volvo s60 + R wink En T5a alltså på 250hk org.

nä det står R+S60 i reggpapprena och det är därför många kallar sin 140hk  S60 2,4 för S60 R.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

* Voff voff *
11 145 Inlägg
13 mars 2014
VovloS60RT5 skrev:
Hej har nu fått problem med min bil för 2 veckor sen indikerade den inte på att jag hade för lite olja. Låg på motorvägen och hörde hur torr motorn gick stängde av den och fyllde på ny olja men ingen framgång den tänder men inte så att den vill starta. Snälla Hjälp kan det vara tändspole eller vad kan felet vara?

Om du kunde, i motorvägsfart, höra att motorn gick utan olja lär nog motorn vara skrot. neutral

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök