3962
Sök

Passat 3b 00 orkeslös efter soppatorsk

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
Tjosan, han inte till macken utan åkte på soppatorsk (klantarsel). Nåväl, fixade en dunk med bensin så bilen gick att starta och körde den till närmaste mack. Bilen gick väldigt ryckigt och orkade knappt ta sig framåt.

Tänkte att jag helt enkelt hade förlite bränsle (5liters dunk).

Tappade i ca 40 liter nytt bränsle men ryckningarna kvarstår:( efter att ha kört bilen en kilometer börjar den gå bättre, mer eller mindre normalt med någon enstaka hostning.

Väl hemma igen så skulle jag senare åka iväg igen.

Då efter ca 1 timmes parkering så går den knappt att starta. Rycker som ett jäkla as och orkar inte att ens få sig själv i rullning.

Min misstanke är att pumpen sugit upp skit i tanken.

Frågan är då om någon haft samma problem?

Bör påpeka att bilen gått snart 27000 mil, så skulle inte förvåna mig om pumpen tagit stryk.

Bör jag byta pump, eller kan man ha sådan tur att skiten ev täppt filtret?

Hoppas någon kan ha en idé om detta smile

2 656 Inlägg
17 mars 2014
nixon89 skrev:
Tjosan, han inte till macken utan åkte på soppatorsk (klantarsel). Nåväl, fixade en dunk med bensin så bilen gick att starta och körde den till närmaste mack. Bilen gick väldigt ryckigt och orkade knappt ta sig framåt.

Tänkte att jag helt enkelt hade förlite bränsle (5liters dunk).

Tappade i ca 40 liter nytt bränsle men ryckningarna kvarstår:( efter att ha kört bilen en kilometer börjar den gå bättre, mer eller mindre normalt med någon enstaka hostning.

Väl hemma igen så skulle jag senare åka iväg igen.

Då efter ca 1 timmes parkering så går den knappt att starta. Rycker som ett jäkla as och orkar inte att ens få sig själv i rullning.

Min misstanke är att pumpen sugit upp skit i tanken.

Frågan är då om någon haft samma problem?

Bör påpeka att bilen gått snart 27000 mil, så skulle inte förvåna mig om pumpen tagit stryk.

Bör jag byta pump, eller kan man ha sådan tur att skiten ev täppt filtret?

Hoppas någon kan ha en idé om detta smile

kolla filtret först jag personligen tycker itne den borde rycka om det vore pumpen smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
Oj glömt bort detta smile. Vart pumpen som sagt upp sig, skickat med ena och det andra frammåt sad

Sök