26 mars 2014
Trådstartare
tjena, har en volvo 740 som går dåligt, misständer och baktänder, dör av en liten stund och hoppar sedan igen med en avgasknall. har prova bytt nästan allt. de första jag gjorde var att göra rent födelarlocket och då gick den bra en liten stund men så fort den börjar gå dåligt får varvräknaren när fel med, räker med att man vrider till sissta läget innan start på tändingslåset så ser man att varvräknaren åker upp nån milimeter sen ner direkt, när man kör och bilen går dåligt kan den åka ner och upp ibland med.. provade att sätta en jord från batteriet till motorn och då fick jag den att gå bra och varvräknaren va normal men de varade bara en liten stund sen gick den dåligt igen provade lite till och den gick då bra igen, så jag byte ut jorden som går från batteriet till motorn (gjorde en egen jordkabel av en startkabel) men vart inte bättre..
nu har jag fått slut på ideer så om någon har nån aning om vad de kan va och varför varvräkner gör som den gör bara man vrider på tändnigen får ni gärna säga till
tacksam för alla svar