2904
Sök

Volvo 740 16v konstigt problem.

103 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
tjena, har en volvo 740 som går dåligt, misständer och baktänder, dör av en liten stund och hoppar sedan igen med en avgasknall. har prova bytt nästan allt. de första jag gjorde var att göra rent födelarlocket och då gick den bra en liten stund men så fort den börjar gå dåligt får varvräknaren när fel med, räker med att man vrider till sissta läget innan start på tändingslåset så ser man att varvräknaren åker upp nån milimeter sen ner direkt, när man kör och bilen går dåligt kan den åka ner och upp ibland med.. provade att sätta en jord från batteriet till motorn och då fick jag den att gå bra och varvräknaren va normal men de varade bara en liten stund sen gick den dåligt igen provade lite till och den gick då bra igen, så jag byte ut jorden som går från batteriet till motorn (gjorde en egen jordkabel av en startkabel) men vart inte bättre.. 
nu har jag fått slut på ideer så om någon har nån aning om vad de kan va och varför varvräkner gör som den gör bara man vrider på tändnigen får ni gärna säga till

tacksam för alla svar

och Dupont
581 Inlägg
26 mars 2014
Vad är det för årsmodell på bilen ? Finns det felkoder?

Har du möjlighet att kolla om kamremmen har flyttat sig ? Ventilerna kanske har klarat sig och motor bara går skit.

Det är vad jag kan komma på är enklast att kolla. Om det är mer el-fel så blir det lite svårare. hmm

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

103 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
felkoder är landasond men den sitter inte där så de förstår jag, har tittat kamremmen och den verkar sitta rätt, skulle ändå va konstigt om de gick bra dom där gångerna jag fick den att gå bra, men de kanske bara va slumpen

1 362 Inlägg
26 mars 2014
elfel tror jag knappast inte att det är, är nog något med tändningen eller kamremmen,kollat så den får bensin som den ska?

103 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
nej inte kollat de än, tänkte gå till garaget strax och titta om jag hittar nått jordfel eftersom varvräknaren beter sig som den gör elr kan de vara nått annat fel på den? beter sig bara konstigt när bilen går konstigt

Sök