Hej.
Jag har mig en volvo 740 a-traktor, Årsmodell 88. som är en b234f i grunden men bytt till b230f. Boxarna till tändning och bränsle styrning är bytta mot b230 ans boxar. Den startar bara ibland och går del vis rätt så bra och ibland fruktansvärt dåligt, den spottar, fräser och bluddrar när man varvar men tomgången är relativt jämn. Den får åt in i bara den för mycket bensin den rycker svart när man varvar drar runt 1, 5 -2 liter milen vid normal körning utan dubblalådor.
Det vi gjort är: rengjort fuelrailen, bytt bränsletrycksregulatorn, tändlägesgivaren, tändmodulen, tändkablar, tändstift, förpumpen i tanken, tändspole, lmm, knacksensorn, fördelare rätt så ny. även kollat så bränsle returledningen inte är stoppad. Har också körtöver alla vacum slangar med startgas och han stiger inte i varv.
Det märks inte så ofta när man kör, typ bara när de går på låga varv och man acelererar.
Testat dragit igång den. Men har inte startad då heller tände bara till några gånger luktar bensin som bara den runt bilen när man nött en stund på startmotorn elle dragit den en bit. Inga felkoder kan läsas ut heller.
Mitt första inlägg här på garaget så vet inte om det är rättplacerat.
Är väldigt tacksam för svar
Mvh Oscar H