3467
Sök

BMW m3 e46 blinkar fort fast alla lampor är hela

25 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
Hejsan jag har ett litet problem med min BMW m3 e46 den blinkar fort på vänster sida fast alla lampor är hela och slår man på varningsblinkers så blinkar det normalt är det någon som kan ha en tanke om deta ?.

Med vänlig hälsning, Victor

25 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
Ingen som har någon fundering ?

324 Inlägg
27 mars 2014
Ju högre motstånd du har desto saktare blinkar det.
Du har inte möjligen bytt till LED-blinkers nånstans, eller någon annan lampa som inte sitter där original?
Tänkte rekommendera dig att byta blinkersrelä, men googlade fram att det inte finns något sådant på dessa bilar...

Varnar bilen i instrumentpanelen för trasig glödlampa eller liknande?

Läste även att detta fel uppstått för en person efter att han hade dragit släpvagn, men jag tror inte att du har drag på din M3...? wink

25 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
Catoxxo skrev:
Ju högre motstånd du har desto saktare blinkar det.
Du har inte möjligen bytt till LED-blinkers nånstans, eller någon annan lampa som inte sitter där original?
Tänkte rekommendera dig att byta blinkersrelä, men googlade fram att det inte finns något sådant på dessa bilar...

Varnar bilen i instrumentpanelen för trasig glödlampa eller liknande?

Läste även att detta fel uppstått för en person efter att han hade dragit släpvagn, men jag tror inte att du har drag på din M3...? wink

Ja den varnar för trasig blinkers vänster fram var ute och körde och helt plötsligt varnade den för trasig lampa fast den inte var de men provade att byta ut den ändå om de var någon okontaktbar i lampan men de hjälpte inte.

Hehe nej de har jag inte gjort wink

Sök