3376
Sök

Volvo 945 -95. Toppen gått? Ingen värme.

4 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Har ingen värme i kupén i min Volvo 945:a -95
Fläkten fungerar som den ska
har bytt kärlet som man fyller vatten ( glykol) i då vattnet bara försvinner , trodde det kunde vara sönder, häller i nytt o kör en bit o då finns det inget kvar , ser inte att det är blött någonstans
Så behöver hjälp, är det bara att köra den till skroten? Var på besiktning förra veckan , o värdena  var ok
Läste o kom fram till att det värsta det kan vara ät blockpackningen som är sönder ???? Hur kan jag kolla det ?
Tacksam för en lätt beskrivning, då detta med bilar inte är mitt område / Tack på förhand Anki
Senast redigerat av Hybridsmurfen (3 april 2014)

Forummoderator
18 432 Inlägg
3 april 2014
dalumen skrev:
Har ingen värme i kupén i min Volvo 945:a -95
Fläkten fungerar som den ska
har bytt kärlet som man fyller vatten ( glykol) i då vattnet bara försvinner , trodde det kunde vara sönder, häller i nytt o kör en bit o då finns det inget kvar , ser inte att det är blött någonstans
Så behöver hjälp, är det bara att köra den till skroten? Var på besiktning förra veckan , o värdena  var ok
Läste o kom fram till att det värsta det kan vara ät blockpackningen som är sönder ???? Hur kan jag kolla det ?
Tacksam för en lätt beskrivning, då detta med bilar inte är mitt område / Tack på förhand Anki

Känns ju som det kan vara så. Men bilen är inte skrotfärdig för det! Det kostar inte mycket att byta packning. Om inte bilen har rullat hiskeliga mil så är den absolut värd detta!

Vilken modell? Med tanke på året så kanske det är en liten turbo under huven?

4 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Det är lätturbo motor i den
Bilen är fin o ny besiktad

Forummoderator
18 432 Inlägg
3 april 2014
dalumen skrev:
Det är lätturbo motor i den
Bilen är fin o ny besiktad

Mil???

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
3 april 2014
Kan vara värmepaketet som läcker, även värmekranen. Kolla även bakom motorn mot kupén om ingen slang där är trasig.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Sök