6704
Sök

Volvo v40 lås kista samt tokig bränslemätare och missljud (3 olika problem)

2 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
Hej!
Har följande frågor som jag hoppas någon mer begåvad person kan besvara (än mig själv, snudd på utv.störd!)
1. Hur byter jag låskista på förardörr?
Gärna bra beskrivning HUR

2. Bränslemätare
Vad är fel och hur åtgärda?

Bensinmätaren visar fel värde - den är inte alltid "död", tvärtom - oftast visar den någonting men sällan det riktiga värdet - har nytankat och då kan mätaren visa allt ifrån fullt till halvfullt - tre kvarts tank.
Vad kan detta vara och hur löser jag det?
Som mina trådar bör ge bevis för har jag antagligen en lindrig utvecklingsstörning - så om ni orkar svara, gör så gärna på ett sätt om ni hade gjort för en 4åring.
Och ja, jag vet - jag kan felsöka och bekosta verkstad vilket månne hade varit det bästa men försöka själv kan jag ju göra ialla fall:)

3.
Har knepiga  missljud som uppstår ibland vid färd.
Det kommer ifrån sidoventilationen passagerar sidan fram eller vad jag ska kalla det och ljudet låter som om något är i "vägen" för vind(blåst som ska igenom ventilationen. Det kan också liknas vid en trög fläkt som står och snurrar.
Observera att ljudet kommer OAVSETT om ac:n är på eller inte. Ljudet kommer också BARA under färd och hitintills bara vid hastigheter över 60 km/ h. Det låter inte som något motor missljud utan som det ovan.....

Har ni någon som helst jäv** aning om vad det kan vara? och viktigare ändå, hur det åtgärdas?

2 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
Gäller en v40 2003, 2.0

Sök