anti spin på volvo 850 går det koppla ur ?

Sluskk
11 maj 2007 · 778 Inlägg

anti spin på 850 går det koppla ur ?

"gärna men strömbrytare tongue"

Senast redigerat av Sluskk (11 maj 2007)

Sluskk
11 maj 2007 · 778 Inlägg

Sluskk skrev:
anti spin på 850 går det koppla ur ?

"gärna men strömbrytare tongue"

ingen som har svar?
wink

dalmasens
11 maj 2007 ·

men har du antispinn på bilen en så kallad TRACS så finns det en knapp på instrument panelen.

beemern .......
11 maj 2007 · 2 655 Inlägg

är de äns antispinn på dom? farsan kör 850 på jobbet och den e de då inte antispinn på tongue. å vi har inte hittat nå knapp eller så på den heller...

Sluskk
11 maj 2007 · 778 Inlägg

dalmasens skrev:
men har du antispinn på bilen en så kallad TRACS så finns det en knapp på instrument panelen.

stämer inte.........

Gräsberg
11 maj 2007 · 1 002 Inlägg

Sluskk skrev:

dalmasens skrev:
men har du antispinn på bilen en så kallad TRACS så finns det en knapp på instrument panelen.

stämer inte.........

jo det stämmer visst med TRACS knappen. har du en 850 med anti-spinn borde det finnas en knapp som det står TRACS på som du kan koppla bort anti-spinn. den kopplas dock ur i 80km/h tror ja.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Marlboroman
11 maj 2007 · 8 234 Inlägg

beemern skrev:
är de äns antispinn på dom? farsan kör 850 på jobbet och den e de då inte antispinn på tongue. å vi har inte hittat nå knapp eller så på den heller...

Det är inte standard, utom på R-bilarna (om jag komemr ihåg rätt) men det fanns som tillval på alla modeller.

Sluskk: Har du ingen knapp det står tracs på så har du inte anti-spinn.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Tgul_danne
11 maj 2007 · 4 Inlägg

Jag har knapp med TRACS på min R... vet inte hur det ser ut på vanliga 850 turbo

Han som ingen turbo har, han får köra utan bar! :)
Christian S
11 maj 2007 · 4 816 Inlägg

Gräsberg skrev:

Sluskk skrev:

dalmasens skrev:
men har du antispinn på bilen en så kallad TRACS så finns det en knapp på instrument panelen.

stämer inte.........

jo det stämmer visst med TRACS knappen. har du en 850 med anti-spinn borde det finnas en knapp som det står TRACS på som du kan koppla bort anti-spinn. den kopplas dock ur i 80km/h tror ja.

Funkar bara upp till 30Km/H wink

Sen är det ingen riktig antispinn utan ett hjälpa igång system för att under lätta att komma igång på halt väglag, riktig antispinn kom 99 och heter STC (Stability Traction Control) och funkar i alla hastigheter som sedan vidarutvecklades till DSTC (Dynamisk Stability Traction Control) och finns som tillval till nyare volvo bilar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang