Bmw e34 m50 turbo hjälp sökes!

vems
11 april 2014 · 32 Inlägg

Tjenare! Jag skulle behöva lite hjälp.  Idag när jag var och körde så blev bilen knäpp och fick högtomgång ( 2k rpm) sen så slutade det med att den började rusa!

Direkt när jag startar den så rusar den, Sen när man försöker köra så har den ca 0.5 bar i laddtryck ( ska vara ca 1.4 ) Dessutom så har jag 0 bromsservo verkan helt plötsligt, Det är precis som att bilen har tappat allt som har med vakuum och göra.

Vad kan det vara som är fel? Jag har tittat över underbara ställen, ( ic,tryckrör,dom synliga vakuum slangarna men hittar ingetting uppenbart. )

vems
12 april 2014 · 32 Inlägg

Ingen som har en idé?

Nitro
12 april 2014 · 330 Inlägg

ren gissning ang ingen bromsservo e kanske luftläckage mellan bromservon och insug?

davidklang
12 april 2014 · 908 Inlägg

prövat spruta startgas vid insug o slangar?

vems
12 april 2014 · 32 Inlägg

Nitro skrev:
ren gissning ang ingen bromsservo e kanske luftläckage mellan bromservon och insug?

Det var min tanke, Men slangen där är hel och provblåst. Sen sitter det en backventil på den. Undra om den kanske har gått sönder ?

vems
12 april 2014 · 32 Inlägg

davidklang skrev:
prövat spruta startgas vid insug o slangar?

Omöjligt och göra detta om man inte vill att motorn ska rusa upp till 7000 varv... Den gör det direkt jag startar! Trots att spjällhuset är stängt !!

vems
12 april 2014 · 32 Inlägg

Felet hittat efter att man har använt ögonen lite bättre wink ! Så tråden kan raderas smile

Mr_EmCom Med.lem
12 april 2014 · 3 759 Inlägg

vems skrev:
Felet hittat efter att man har använt ögonen lite bättre wink ! Så tråden kan raderas smile

vad vare för fel?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang