Varför kör ni så förbannat nära bilen? Kör om för i helsefyr!

mopar300
13 april 2014 ·

Malheus skrev:

mopar300 skrev:
man får köra i lägre hastighet utan att bli bötfäld...
ex ligga i 30 på en 90 väg å då inte ngn traktorreggad utan en bil..
det är väl upp till var å en att köra den hastighet som den väljer själv,du kan starta din dag lite tidigare el senare så e det problem löst......
men nu handlade detta problem om att ha en i röven,å de vill nog ingen bilförare ha vare sig dom kör sakta som f**n eller fort som f**n....har jag rätt el fel............ha de............

Så länge man inte är fara för andra trafikkanter. c:

natuligtvis....du har så rätt såå.visa omdömme i trafiken på ett sådant sätt som du själv vill bli bemött....ha de

gamlingen
13 april 2014 · 5 198 Inlägg

Man får inte köra fortare än man klarar av att hantera situationen oavsett om det är 120km/h eller 30 km/h.

Drunk A.Sörman
13 april 2014 · 1 299 Inlägg

mopar300 skrev:
man får köra i lägre hastighet utan att bli bötfäld...
ex ligga i 30 på en 90 väg å då inte ngn traktorreggad utan en bil..
det är väl upp till var å en att köra den hastighet som den väljer själv,du kan starta din dag lite tidigare el senare så e det problem löst......
men nu handlade detta problem om att ha en i röven,å de vill nog ingen bilförare ha vare sig dom kör sakta som f**n eller fort som f**n....har jag rätt el fel............ha de............

Är ju inte helt sant Polisen har ju gett ett antal olika förare med jänkare böter. För att dom har kört för sakta är inte längesedan det stod om det i flertalet tidningar smile Finns även fall med äldremänniskor som blivit bötfällda.


Edit här är en som kört 30 på 50 sträcka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18234690.ab

Senast redigerat av Drunk (13 april 2014)

gamlingen
13 april 2014 · 5 198 Inlägg

Drunk skrev:

mopar300 skrev:
man får köra i lägre hastighet utan att bli bötfäld...
ex ligga i 30 på en 90 väg å då inte ngn traktorreggad utan en bil..
det är väl upp till var å en att köra den hastighet som den väljer själv,du kan starta din dag lite tidigare el senare så e det problem löst......
men nu handlade detta problem om att ha en i röven,å de vill nog ingen bilförare ha vare sig dom kör sakta som f**n eller fort som f**n....har jag rätt el fel............ha de............

Är ju inte helt sant Polisen har ju gett ett antal olika förare med jänkare böter. För att dom har kört för sakta är inte längesedan det stod om det i flertalet tidningar smile Finns även fall med äldremänniskor som blivit bötfällda.


Edit här är en som kört 30 på 50 sträcka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18234690.ab

Den polismannen har inte kunnat va riktigt hemma... eller oxå är historien saltad

TS_quattro fyrkrafsare
13 april 2014 · 1 443 Inlägg

gamlingen skrev:

Drunk skrev:

mopar300 skrev:
man får köra i lägre hastighet utan att bli bötfäld...
ex ligga i 30 på en 90 väg å då inte ngn traktorreggad utan en bil..
det är väl upp till var å en att köra den hastighet som den väljer själv,du kan starta din dag lite tidigare el senare så e det problem löst......
men nu handlade detta problem om att ha en i röven,å de vill nog ingen bilförare ha vare sig dom kör sakta som f**n eller fort som f**n....har jag rätt el fel............ha de............

Är ju inte helt sant Polisen har ju gett ett antal olika förare med jänkare böter. För att dom har kört för sakta är inte längesedan det stod om det i flertalet tidningar smile Finns även fall med äldremänniskor som blivit bötfällda.


Edit här är en som kört 30 på 50 sträcka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18234690.ab

Den polismannen har inte kunnat va riktigt hemma... eller oxå är historien saltad

Mycket troligt att artikeln är saltad, det är ju aftonbladet...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
sv3nss0n
13 april 2014 · 264 Inlägg

Förstår inte detta heller med att ligga & trycka nära då jag håller avstånd och kör om så fort det finns läge... jag är oftast den som håller det högre tempot i trafiken men ligger inte & trycker i arslet, speciellt inte om man inte har möjlighet att köra om, MEN folk som inte får fart på skitet vid omkörning på 2 filigt tillexempel (motortrafikled/motorväg/2+1väg) gör mig otroligt förbannad, desamma gäller dessa som inte går ut i dom här bredare vägrenarna som finns på en del vägar, utan ligger kvar och puttrar fram. vid dessa tillfälle förekommer det att jag ligger nära och "rövgräver" som det så fint kallas här, har även kört om på insidan. smile

BMW 335D "E92 lCI" (2011)
Dodge B250 van "Nomad" (1989)
Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
horbybonnen
15 april 2014 · 1 160 Inlägg

Evildan skrev:

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

Om någon nu håller 80km//h GPSfart på en mindre väg med mycket skymda kurvor så att omkörningar inte kan genomföras (liknande E:A-Katrineholm eller E:A-Nyköping mfl riksvägar) och det ändå samlas ett gäng bakom som då givetvis inte höll lagstadgad hastighet, vad anser du att den som kör lagstadgade 80km/h ska göra då?

Jag tycker att det vore lämpligt att göra en halvhalt på lämplig bussficka. Men givetvis ska inte bakomvarande ligga tätt bakom och hetsa. Jag personligen skäms när jag är ivägen. De jag vill åt är de som ligger i 75 på mätaren på 80 och inte ens noterat köerna. Är du med på hur jag tänker?

Vi är på totalt olika sidor i -boken- du och jag när det gäller detta, jag är av åsikten att den som har så 7-jvl brått bör lära sig att planera sitt liv istället för att fara fram brytandes emot trafikreglerna.

Vi har ingen minimihastighet i trafiken, utan enbart maxhastigheter, var och en får enligt lag avgöra vad som är lämplig hastighet för den individen, vilket innebär i praktiken att den som vill köra 75km/h på 80väg har sin fulla lagliga rätt att göra det, det tycker jag är rätt, ingen skall kunna bestämma hur fort någon måste köra för att ha rätten att på lika villkor vistas på allmän väg, det vore vansinnigt.

Jag är förmodligen med på hur du tänker, däremot tycker jag att det vore fel väg att gå då jag under så många proffessionellt körandes år i trafiken har sett så många stressade förare vräka sig fram utan vare sig vett eller sans bara för att någon ligger 5km/h under gällande hastighetsbegränsning så tror jag att problematiken kommer kvarstå även om du nu får världsherravälde och försöker införa en dylik regel, dom som -bara ska fram- kommer förmodligen i fortsättningen köra ännu fortare vilket leder till fler dödsolyckor.

varför kan man då bli bötfälld om man kör för sakta på motorväg

Evildan
15 april 2014 ·

horbybonnen skrev:

Evildan skrev:

DiwraZ skrev:

Jag tycker att det vore lämpligt att göra en halvhalt på lämplig bussficka. Men givetvis ska inte bakomvarande ligga tätt bakom och hetsa. Jag personligen skäms när jag är ivägen. De jag vill åt är de som ligger i 75 på mätaren på 80 och inte ens noterat köerna. Är du med på hur jag tänker?

Vi är på totalt olika sidor i -boken- du och jag när det gäller detta, jag är av åsikten att den som har så 7-jvl brått bör lära sig att planera sitt liv istället för att fara fram brytandes emot trafikreglerna.

Vi har ingen minimihastighet i trafiken, utan enbart maxhastigheter, var och en får enligt lag avgöra vad som är lämplig hastighet för den individen, vilket innebär i praktiken att den som vill köra 75km/h på 80väg har sin fulla lagliga rätt att göra det, det tycker jag är rätt, ingen skall kunna bestämma hur fort någon måste köra för att ha rätten att på lika villkor vistas på allmän väg, det vore vansinnigt.

Jag är förmodligen med på hur du tänker, däremot tycker jag att det vore fel väg att gå då jag under så många proffessionellt körandes år i trafiken har sett så många stressade förare vräka sig fram utan vare sig vett eller sans bara för att någon ligger 5km/h under gällande hastighetsbegränsning så tror jag att problematiken kommer kvarstå även om du nu får världsherravälde och försöker införa en dylik regel, dom som -bara ska fram- kommer förmodligen i fortsättningen köra ännu fortare vilket leder till fler dödsolyckor.

varför kan man då bli bötfälld om man kör för sakta på motorväg

För att man hindrar övrig trafik, och det är inte tillåtet oavsett hastighetbegränsning.
Boten skrivs inte på så vis att det anges -körde 75km/h- utan -hindrar övrig trafik- eller dylikt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang