Jag vill skicka ut en stor varning för detta otroligt oseriösa sk "företag". Det är som ni skrivit tidigare en enskild firma med ett väldigt osvenskt namn till ägare, adresserat till en lägenhet. Förra året omsatte företaget 1000-1500 sek, så vita affärer existerar alltså inte.
Nu till varningen. Jag var spekulant på en Mustang men tänkte kolla upp den via Carfax först, där får man se historik på bilen. Efter tre påminnelser om att jag ville ha chassinumret fick jag det tillslut av Muhammed.
Carfax kostar 250 kronor men det var det värt!
Bilen skulle enligt säljaren/skojaren vara i absoluta toppskick och ha en mätarställning på 6500 mil
Bilen var krockad och inlöst av försäkringsbolaget i USA. Sist mätarställningen var avläst hade den gått över 17000 svenska mil.
Om inte jag vetat det hade jag garanterat gjort affär, prisa gud för Carfax!
Här är bilen det handlar om....
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu … =2&w=3Köp för guds skull aldrig av Al-Obaidi, Abdullah Mohammed Ali som äger denna "firma".... Verkar enligt mina erfarenheter vara en prick som lurar hederligt svenskt folk på detta vis. Och ett tips oavsett vem ni handlar av, kolla carfax så får ni upp allt bilen varit med om sedan ny!