S Quality Auto Imports?

guwib
17 maj 2011 · 624 Inlägg

tyvärr alltför vanligt att man skriver som man pratar och tänker..och garaget är ju ett exempel på att de flesta inte tänker ngt vidare alls!

dyslexi är en annan femma...

klart jag fattar vad som stårsmile

who´s the man?
BoNeCrAcKeR
17 maj 2011 · 53 Inlägg

Ahh okej ^^
nä tyvärr jag läser om skiten par gånger ändrar de ,men lik förbannat blir inte bra sad
När jag hade sambo hon ,som rättstavar mig hela tiden när jag skickar mail och annat via företaget min
För jag är kass de medger jag
Tvärr

Okej nä jag blev förbannad att du hängde inte med vad jag skriver ^^
fattade inte att du menade att de var stavningen eller menings uppbygnade var fuck up
Tills  nån påpekade
Då fattade jag
So sorry men ja.. Är kass där
Alltid undvikit skriva nått vikigt för jag vet de brukar gå åt hel*ete med det
Om inte jag har nån som kan fixa det åt mig sad
Men nu har jag gjort slut med min sambo så ja.. Du märker vad resultat blev ^^
hahaha illa hmm

Sorry
Mvh
Bonecracker

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
Guztav123
26 januari 2012 · 1 Inlägg

Jag vill skicka ut en stor varning för detta otroligt oseriösa sk "företag". Det är som ni skrivit tidigare en enskild firma med ett väldigt osvenskt namn till ägare, adresserat till en lägenhet. Förra året omsatte företaget 1000-1500 sek, så vita affärer existerar alltså inte.

Nu till varningen. Jag var spekulant på en Mustang men tänkte kolla upp den via Carfax först, där får man se historik på bilen. Efter tre påminnelser om att jag ville ha chassinumret fick jag det tillslut av Muhammed.

Carfax kostar 250 kronor men det var det värt!

Bilen skulle enligt säljaren/skojaren vara i absoluta toppskick och ha en mätarställning på 6500 mil

Bilen var krockad och inlöst av försäkringsbolaget i USA. Sist mätarställningen var avläst hade den gått över 17000 svenska mil.

Om inte jag vetat det hade jag garanterat gjort affär, prisa gud för Carfax!

Här är bilen det handlar om....

http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu … =2&w=3

Köp för guds skull aldrig av Al-Obaidi, Abdullah Mohammed Ali som äger denna "firma".... Verkar enligt mina erfarenheter vara en prick som lurar hederligt svenskt folk på detta vis. Och ett tips oavsett vem ni handlar av, kolla carfax så får ni upp allt bilen varit med om sedan ny!

Senast redigerat av Guztav123 (26 januari 2012)

S_Quality Chef
5 september 2012 · 2 Inlägg

Har nu registrerat mig så jag kan besvara kritiken från Gustav123.

S Quality Auto Imports är en enskild firma som enligt lag skall vara registrerad på en hemadress. Vi håller däremot till i fräscha stora lokaler på sågvägen i Åkersberga norr om Stockholm.

Jag minns inte dig som kund och känner inte igen det du säger angående Mustangen. Företagets omsättning stämmer inte heller då vi omsätter bra mycket mer än så. Skulle det som allabolag anger skulle vi i praktiken omsätta runt 100:- i månaden vilket är helt orealistiskt.
Tråkigt att du skriver dessa negativa saker om ett företag som har väldigt många nöjda kunder.
Här är några utav våra nöjda kunder
http://www.garaget.org/Jading
http://www.garaget.org/BoNeCrAcKeR
http://www.garaget.org/samallan
http://www.garaget.org/Perrkk
http://www.garaget.org/Grottan
http://www.garaget.org/supraboy94
http://www.garaget.org/Supra_Sammy
http://www.garaget.org/e-vera

Svårt att ta kritik seriöst från en person utan bild (vår kommer registrerade som sagt idag) som gjort ett inlägg och avslutar med att man inte skall handla från oss när det ägs av Al-Obaidi som lurar svenskt hederligt folk.

Du och alla andra är välkomna till oss. Man behöver inte vara rädd. Det finns även svenskar som jobbar här.

Toyota Supra "Singel Turbo" (1994)
Mazda RX7 Singel turbo "Big Brother UK 2011 Custom" (1994)
dadooo
5 september 2012 · 841 Inlägg

tycker faktiskt fler företag ska engagera sig såhär som dessa och faktiskt våga ta steget ut o berätta som det är, 

inte för ja ha köpt eller kollat nån bil eller nått men enligt mig ser de ut som ett seriöst företag när de kan komma ut såhär på gorg.....


btw. säljer ni bilarna reggade o klara ?

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
S_Quality Chef
5 september 2012 · 2 Inlägg

Hej dadooo. Tack för ditt inlägg. Kul att få en bra respons.

Ja vi säljer både med och utan registrering. Det beror på vad du som kund önskar.
Vi kan även få hem bil på beställning till ett bra pris. Till exempel om du hittar en bil i Japan eller England kan vi få "hem" den och ordna allt efter önskemål.

MVH S_Quality

Senast redigerat av S_Quality (5 september 2012)

Mazda RX7 Singel turbo "Big Brother UK 2011 Custom" (1994)
Toyota Supra "Singel Turbo" (1994)
st4rmine_junkie Honda freak
7 april 2014 · 137 Inlägg

Även jag är en nöjd kund från S Quality imports, jag har fått väldigt god service och hjälp med allt därifrån. Köpte min Skyline R34 GTT där nyligen och innan jag fick leverans gick dom igenom hela bilen och gjorde stor service på den inklusive kamremsbyte med spännrullarna.

Har inget ont att säga om det här företaget och rekomenderar dom varmt.

// Robin

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
DerZuhaelter
23 april 2014 · 18 Inlägg

Var intresserad av en Dodge Magnum (reg.nr CDP488) som S Quality har på ute på blocket. Såg fin ut på bilderna och har gått 8000mil enligt annonsen. Tog en Carfax på bilen samtidigt som jag pratade med säljaren på telefon. Syndes på Carfaxen att bilen inte gått 80000km utan 80000 miles vilket är ca 14000mil.
Säljaren lät väldigt obekymrad när jag upplyste honom om det och annonsen ser fortfarande ut på samma sätt en vecka senare.
Vad jag förstått av en polare som jobbar på en annan större bilfirma är att man alltid gör en bakgrundskoll på dom bilar man byter in. Om man i huvudsak sysslar med importbilar och inte kollar upp dom så tycker jag det är jävligt dåligt. Alternativet är ju att man är ute efter att lura kunden med flit vilket är ännu sämre.

DerZuhaelter
23 april 2014 · 18 Inlägg

För att vara korrekt så är det runt 13000mil

TomBjorklund VAGIS Car Club
23 april 2014 · 1 093 Inlägg

DerZuhaelter skrev:
För att vara korrekt så är det runt 13000mil

Så ditt enda argument för att inte handla där är en eventuell felskrivningsvurpa som inte rättats? smile
Det finns alltså ingen som köpt en bil och är missnöjd, bara de som inte köpt någon? wink

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
DerZuhaelter
23 april 2014 · 18 Inlägg

t_one21 skrev:

DerZuhaelter skrev:
För att vara korrekt så är det runt 13000mil

Så ditt enda argument för att inte handla där är en eventuell felskrivningsvurpa som inte rättats? smile
Det finns alltså ingen som köpt en bil och är missnöjd, bara de som inte köpt någon? wink

Nej jag har faktiskt inga åsikter om var andra köper bilar smile
När du lägger in en annons på blocket så anger du även mil-kategori, så jag har svårt att kalla det felskrivningsvurpa. Antingen är du lyckligt omedveten om att det är en miles-mätare på bilen eller så hoppas du på att lura någon.
Det jag reagerade på var att säljaren verkade tycka att det var skit samma om det var miles eller km när vi pratade, hade han brytt sig så borde han också ändrat annonsen.

Jag har kollat på väldigt många importerade Dodge och Chrysler den senaste tiden och är väldigt less på att mest hitta bilar som enligt säljarna är "jätte fina" men som när man kollar upp dem antingen har skruvad mätarställning eller som blivit totalskrotade i USA. Jag kan tycka det är mer förståeligt när privatpersoner inte har koll på sina bilar än när en bilfirma inte har det. 
Om det Guztav skriver tidigare i tråden är sant så är det ju inte heller första gången.

Senast redigerat av DerZuhaelter (23 april 2014)

no_fake
23 april 2014 · 865 Inlägg

DerZuhaelter skrev:

t_one21 skrev:

DerZuhaelter skrev:
För att vara korrekt så är det runt 13000mil

Så ditt enda argument för att inte handla där är en eventuell felskrivningsvurpa som inte rättats? smile
Det finns alltså ingen som köpt en bil och är missnöjd, bara de som inte köpt någon? wink

Nej jag har faktiskt inga åsikter om var andra köper bilar smile
När du lägger in en annons på blocket så anger du även mil-kategori, så jag har svårt att kalla det felskrivningsvurpa. Antingen är du lyckligt omedveten om att det är en miles-mätare på bilen eller så hoppas du på att lura någon.
Det jag reagerade på var att säljaren verkade tycka att det var skit samma om det var miles eller km när vi pratade, hade han brytt sig så borde han också ändrat annonsen.

Jag har kollat på väldigt många importerade Dodge och Chrysler den senaste tiden och är väldigt less på att mest hitta bilar som enligt säljarna är "jätte fina" men som när man kollar upp dem antingen har skruvad mätarställning eller som blivit totalskrotade i USA. Jag kan tycka det är mer förståeligt när privatpersoner inte har koll på sina bilar än när en bilfirma inte har det. 
Om det Guztav skriver tidigare i tråden är sant så är det ju inte heller första gången.

lita inte helt på carfax

DerZuhaelter
23 april 2014 · 18 Inlägg

Har du några exempel på felaktigheter? Själv har jag bara goda erfarenheter av Carfax. Speciellt rapporterna på amerikanska importer brukar vara väldigt detaljerade och ofta har dom bekräftat saker man misstänkt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang